Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Uppsala
Försäkringskassan / Vaktmästarjobb / Uppsala
2019-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Uppsala" (publicerad 2023-05-02) ⬅️
Visa alla vaktmästarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uppsala,
Sollentuna,
Täby,
Sundbyberg,
Sala eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösning. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• har övergripande förståelse för IT-miljöer och har intresse för teknik
• har B-körkort
• har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift
Det är meriterande om du
• har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-11-14Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt och tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Resor ingår i tjänsten.
KontaktChef: Marcus Grimborg 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Karin Carlsson, 010-111 66 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04 Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18 och Seko: Anne Svensson, 010-113 83 07
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 1 december 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 4956923
Observera att sista ansökningsdag har passerat.