Kontorschef till skattekontoren Åmål och Karlstad
Skatteverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad,
Åmål,
Mariestad,
Örebro,
Lidköping eller i
hela Sverige - leda och utveckla verksamheten
Vi söker en utvecklingsorienterad kontorschef till skattekontoren Åmål och Karlstad.
Ditt nya jobb innebär
att du ansvarar för och leder kontorens verksamhet mot de uppställda verksamhetsmålen. Du har resultat- och budgetansvar för kontoren, leder och ingår i kontorens ledningsgrupper och säkerställer att kontorens medarbetare har den kompetens som verksamheten behöver på kort och lång sikt. En viktigt arbetsuppgift är att du verkar för en attraktiv och god arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas.
Du samverkar med andra kontor och har ett ansvar för hela regionens resultat. Du tar initiativ till, driver och medverkar i Skatteverkets förändringsarbete. Du företräder Skatteverket såväl internt som externt och arbetar för ett starkt förtroende för myndigheten.
Skatteverket befinner sig i ett offensivt skede av utveckling och förändring. Myndigheten har starkt fokus på att effektivisera och ständigt förbättra verksamheten, och vi eftersträvar att möta medborgare och företag utifrån deras behov och situation.
Skattekontoren Åmål och Karlstad kommer från och med det datum en ny kontorschef tillsätts att fortsätta vara två egna kontor men med samma kontorschef. Kontoret i Åmål har ca 40 medarbetare och i Karlstad finns ca 150 medarbetare.
Kontorens verksamhet omfattar i stort sett hela området beskatta och ta in betalning. Skattekontoret Karlstad handlägger också invandring och internordisk flyttning inom folkbokföringsområdet.
Kontorschefen är direkt underställd regionskattechefen. Stationeringsort blir på någon av de båda orterna.
Vi söker dig som
• är drivande och utvecklingsorienterad
• är resultat- och målinriktad
• är stabil och trygg i din ledarroll och fattar tydliga beslut
• ger återkoppling på prestationer till medarbetare och kollegor
• stödjer och uppmuntrar samarbete och lärande i arbetet både inom och utanför kontoret
• kommunicerar tydligt och inbjuder till dialog
• har stor tillit till andras förmåga och kan delegera
• har flerårig erfarenhet som chef och ledare
• har stor erfarenhet av att leda en verksamhet i förändring
• har helhetssyn med god förmåga att se samband och hitta lösningar.
Det är meriterande med akademisk examen inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ledaregenskaper.
Anställningen är tills vidare men uppdraget som kontorschef är tidsbegränsat.
Du måste vara svensk medborgare eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Sista ansökningsdatum: 2011-06-15
Publiceringsdatum2011-06-01Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRoger Wallin, HR-konsult, 010-575 02 41
Vivianne Andersson, ST, 010-573 16 80
Carina Vilhelmsson, Saco, 010-576 24 31
Gunilla Kasala Schöllin, tf regionskattechef, 010-5745135
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 950709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.