Kontorsansvarig till kund på Södermalm
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB
är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.
Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Läs mer på
www.placerapersonal.seVi söker en Kontorsansvarig till vår kund på Södermalm i Stockholm. Företaget arbetar med riskutredningar och säkerhet med syfte att öka säkerhet, kvalitet och arbetstrivsel i organisationer. År 2000 grundades företaget där det idag arbetar sex personer. Arbetsklimatet i företaget är öppet och de välkomnar initiativ och kreativa idéer. Förutom trevliga kollegor erbjuder företaget dig generösa förmåner i din anställning.
Tjänsten
Du arbetar självständigt i din roll som innebär en stor variation av administrativa arbetsuppgifter. Det ingår ekonomiuppgifter som kräver att du har ekonomikunskaper och som person är du noggrann. Större delen av arbetsinnehållet innebär service och kontorsadministration. Funktionen är ny och kommer att utformas på bästa möjliga sätt för dig och företaget. Du rapporterar till VD.
Publiceringsdatum2010-06-06Dina arbetsuppgifterI tjänsten som Kontorsansvarig ingår följande arbetsuppgifter:
• Bokföring och månadsbokslut
• Kund- och leverantörsreskontra
• Förbereda ekonomiska underlag inför styrelsemöten
• Avtalsadministration
• Hotell- och resebokningar
• Uppdatera hemsidan
• Reception/växel
• Inköp av kontorsmaterial
• Korrekturläsning och språkgranskning
• Administration av EU-projekt
• Kundutskick
• Stöd vid kundevent
• Powerpointpresentationer
• Personalrelaterade arbetsuppgifter
KvalifikationerFör att passa i rollen som Kontorsansvarig ser vi att du besitter följande kompetens:
• Goda kunskaper i officepaketet
• Erfarenhet av ekonomi och redovisning
• Meriterande är erfarenhet av lönehantering
• Meriterande är någon form av ekonomiutbildning
• Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
För att trivas i den här rollen bör du kunna arbeta självständigt. Du bör stimuleras av kreativa utmaningar samtidigt som du är ödmjuk och trivs med att ge god service till människor i din omgivning. Vi värdesätter även att du är prestigelös, positiv och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Då många ekonomiska rapporter hanteras i Excel är det särskilt viktigt att du behärskar det verktyget bra likaså powerpoint för att kunna göra presentationer av skilda slag.
Varmt välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar per brev.
Arbetstider och omfattningHeltid, 40 timmar per vecka. Första augusti är ett önskat startdatum för tjänsten.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCecilia Eriksson, 08-586 22 725
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 670157
Observera att sista ansökningsdag har passerat.