Kontorsansvarig och VD assistent till framgångsrika Arken Zoo

Inhouse AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Är du en person som brinner för service, skapa rutiner, har ordningssinne och gillar utmaningar? Du kommer att vara en viktig person i denna nyskapade tjänst där Arken Zoo befinner sig i en tillväxtfas och nyligen bytt lokaler.

Arken Zoo är en del av EQT-ägda Musti ja Mirri Group (MMG), som är Nordens ledande detaljhandelsföretag inom husdjurssegmentet. Produktsortimentet består av ett komplett utbud av foder och tillbehör för husdjur. Företaget har 225 butiker i Sverige och Finland samt e-handel. I Sverige ingår varumärkena Arken Zoo samt Vettris och Trimmis som är service erbjudanden inom Arken Zoo. Konsumentförsäljning för samtliga kedjor uppgår till över 200 MEUR och vi är nästan 900 medarbetare i koncernen som är passionerade att göra livet för husdjuren och deras ägare enklare, säkrare och roligare. Läs mer på www.arkenzoo.se

Arbetsbeskrivning / Work Description

Denna roll är nyskapad och har tre ansvarsområden, beskrivna nedan:

• Office manager. Du har ett övergripande ansvar över hela kontoret, kontakt med leverantörer för exempelvis städ och säkerhet, samt sköter inköp av allt till kontoret t ex kontorsmaterial och kaffe. Arken Zoo har nyligen flyttat till sina lokaler och det kommer att ställas krav på dig i rollen att sätta struktur och rutiner kring arbetet på kontoret samt även hjälpa till med trivselfrågor.
• Arbetsmiljö. I rollen ingår även att du är ansvarig för den svenska verksamhetens arbetsmiljö, både på våra kontor i Stockholm och i Lund samt i butikerna. Det innebär att du ska ha koll på regelverken, utbildning i arbetsmiljö, sätta rutiner för delegering av arbetsmiljöansvaret ut i organisationen, förbereda inför inspektion. Vidare har du nära samarbete med företagshälsovården och HR.
• VD assistent. Du är assistent till Arken Zoo's nya Sverige VD som tillträder under hösten 2016. Du hanterar mail och kalender, planering och uppföljning, resebokning och arrangemang kring resor, mötesbokningar och förberedande av material/underlag. Du kan också komma att delta i och driva projekt internt. Vidare stöttar du med research, ta fram offerter och korrekturläsning av dokument.

Din profil / Your profile

Arken Zoo är i en spännande fas av expansion vilket innebär att du som person behöver vara initiativtagande och ha ett eget driv. Du får mycket eget ansvar och bör trivas i det självständiga arbetet, du är prestigelös och har social kompetens, är lättsam att arbeta med, samtidigt som du kan våga ställa krav. Eftersom att rollen är ny kommer den till viss del att formas utmed vägen och för att lyckas i den här rollen behöver du vara lugn, trygg, service minded samt ha ordning och reda.
Vi ser att du har viss HR erfarenhet, gärna tidigare varit VD assistent eller PA. Du söker nu nya utmaningar i ett företag som är i en växande fas och behöver din hjälp att hitta struktur i kontorets Office Management funktion.

Vi ser att du arbetar väl i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på såväl engelska (koncernspråk) som svenska.

Övrigt / Other

Detta är en bemanning på 12 månader med chans till förlängning, du kommer vara anställd av Inhouse för detta uppdrag. Uppdraget beräknas starta i början på september. Arbetstiderna är 8.30-17 och kontoret ligger i Kista. Eftersom det finns hundar på kontoret är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd.
Låter detta spännande? Beskriv vad som gör dig motiverad att driva denna nya och spännande tjänst. Kontakta gärna Olivia Bergström om du har frågor eller funderingar.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2016-07-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1633
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström olivia.bergstrom@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2940134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: