Kontaktcentermedarbetare

Falu kommun / Kundservicejobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat "en väg in" genom vårt kontaktcenter. Vi söker nu en engagerad, kommunikativ och
serviceinriktad problemlösare till vårt team! Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Våra förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi
integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor
och alla Falubor angår oss. Vårt syfte är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi vill förenkla för
faluborna genom att de kan alltid ska kunna vända sig till kontaktcenter med
sina frågor. Arbetsuppgifterna i kontaktcenter kommer att formas och utvecklas de närmaste åren allt eftersom fler uppgifter, som idag sker i förvaltningarna, blir kontaktcenters uppdrag.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-12-04

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Främst sker kontakten via telefon, e-post, webb och sociala medier och du möter de som kommer för att fysiskt besöka kommunen. Din arbetsplats kommer att vara under ständig förändring och vi vill att du bidrar till nya sätt att ha dialog med Faluborna. Vi arbetar kontinuerligt med individuell coachning för kompetenshöjning i vår kunddialog.

Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem tillsammans med övriga medlemmar i vårt team. För att göra det kommer du att arbeta i olika verksamhetssystem, vara lyhörd och inte minst klara av att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.

För oss är alla en viktig kugge i vårt team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med - allt för att bidra till ett kontaktcenter att vara stolt över.

Tillräckliga kvalifikationer
• Genomfört studier på något högskole-/eller universitetsprogram, företrädelsevis inom personal- och arbetsliv, beteendevetenskap eller studier som av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdigt.
• Erfarenhet från någon form av kundtjänst/supportarbete.
• IT-mognad och god erfarenhet av att arbeta med flera kanaler/IT-system samtidigt.
• Intresse och kunskap om digitala arbetsverktyg

Dina personliga egenskaper
För att passa för denna tjänst krävs att du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att hantera stress då arbetsbelastningen varierar utifrån dag och tid. Du behöver ha förmåga att hantera många olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du måste ha intresse och engagemang för arbete med kunddialog och bemötande. Vidare behöver du vara initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att förbättra servicen till Faluborna.

Vidare är det viktigt att du är serviceinriktad, social och med god samarbetsförmåga. Du behöver också vara lyhörd och kommunikativ samt ha förmåga att föra fram information på ett tydligt sätt på både svenska och engelska. Vi lägger särskild vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• God erfarenhet av att snabbt söka information parallellt med kommunikation via internet och sociala medier.
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att arbeta med kunddialog och bemötande.
• Kunskap om Falu kommun som organisation.
• Intresse och kunskap om samhället i stort.

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. Provanställning kan komma att tillämpas.
Upplysningar
Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69.
Fackliga företrädare
Christina Johansson, Vision: 023-821 10.
Övrigt
Annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.

Kontaktinformation
Kristina Knutsson Sjölund, Enhetschef

Arbetsplats
Myntgatan 45

791 60 Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4163702733".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Jobbnummer
4987043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: