Konsultuppdrag: Sourcing Category Manager, Teracom

TNG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-11-21


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du utvecklas inom inköp och förhandling i en samhällsviktig roll? Sök vikariatet som Sourcing Category Manager på Teracom!

Som Sourcing Category Manager på Teracom i Stockholm får du en nyckelroll inom upphandling och leverantörsrelationer och möjligheten att bidra till en samhällsviktig funktion som säkerställer att information och kommunikation når hela Sverige. I denna konsultroll blir du en viktig del av ett engagerat team inom Inköp och Logistik. Har du ett stort intresse för att bygga långsiktiga leverantörssamarbeten och arbeta med upphandling och system i en varierad och bred roll? Då kan detta vara uppdraget för dig!Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Som Sourcing Category Manager (eller Inköps- och Kategoriansvarig) på Teracom inom Inköp och Logistik blir du en nyckelperson inom upphandling och leverantörsrelationer. I denna roll ansvarar du för att hantera och leda inköp och förhandlingar, med fokus på konsult- och grossistupphandlingar. Du har ett nära samarbete med organisationens beställare för att säkerställa effektiva och framgångsrika inköpsprocesser.

Teracoms kärnvärden är: Ansvarstagande, Lösningsorienterad och Engagerad. Om du känner igen dig i dessa värderingar kommer du att trivas och lyckas i denna roll!

Som konsult på Teracom får du möjligheten att bidra till ett arbete som stärker Sveriges kommunikationsinfrastruktur och säkerställer att viktig information och tjänster når ut över hela landet.

Publiceringsdatum
2024-11-21

Arbetsuppgifter
Som Sourcing Category Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:

• Genomföra upphandlingar enligt Teracoms upphandlingsprocesser, med målet att uppnå bästa totala affär.
• Delta aktivt i prisförhandlingar och implementera överenskomna avtal för att säkerställa kostnadsbesparingar och leverantörsvärde.
• Arbeta med orderläggning för tjänster och varor med låg inköpsfrekvens.
• Identifiera och samarbeta med leverantörer som möter Teracoms krav på kvalitet, säkerhet och hållbarhet.
• Förvalta och följa upp ingångna avtal i samarbete med beställare.
• Aktivt informera om och marknadsföra inköpsavdelningens rutiner och processer internt inom Teracom.

Värt att veta

Rollen är placerad på Teracoms kontor i Lindhagen, Stockholm, och är en heltidstjänst med kontorstider 8-17 med möjlighet till flex. Du kommer att arbeta tillsammans med ett engagerat och kunnigt team inom Inköp och Logistik, där alla har sina specifika ansvarsområden men samtidigt stöttar varandra när det behövs.

Eftersom Teracom är en säkerhetsklassad organisation kommer en säkerhetsprövning att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). För att kunna påbörja uppdraget behöver prövningen både vara slutförd och godkänd. Detta innebär att du måste vara svensk eller nordisk medborgare och uppfylla de fastställda kriterierna.

Detta är ett konsultuppdrag som förväntas pågå i cirka 9 månader för att täcka upp under en föräldraledighet. Vi söker dig som är redo att snabbt komma in i rollen, med start så snart säkerhetsprövningen är slutförd och godkänd.

Våra förväntningar

För att trivas och vara framgångsrik som konsult på Teracom söker vi dig som trivs i en prestigelös och lösningsorienterad arbetsmiljö. Du är praktiskt lagd, tar egna initiativ och sätter dig snabbt in i system och processer för att bidra till teamets framgång. På arbetsplatsen finns tydliga rutiner och mallar som stöd, men flexibilitet och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas.

Vi ser gärna att du har:

• En relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, logistik, ekonomi eller liknande.
• Relevant arbetslivserfarenhet där du arbetat med förhandlingar, avtalsuppföljning och leverantörsrelationer.
• Goda kunskaper i Microsoft 365.
• Erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system, erfarenhet av IFS Cloud är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då internationell kommunikation är en del av arbetet.

I rollen behöver du vara bekväm med att hantera både operativa och strategiska uppgifter samt kunna samarbeta med både interna och externa parter för att leverera resultat av hög kvalitet.



Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tng Group AB (org.nr 556648-2781), https://www.tng.se/

Arbetsplats
TNG Group AB

Kontakt
Rekryteringskonsult och konsultansvarig
Cecilia Lennér
0736790621

Jobbnummer
9022573


Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: