Konsultuppdrag: Data- och BIM-samordnare Spårtrafik, Stockholm
Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 01-jan-2020 - 31-dec-2024
• Ansök senast: 19/12
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Datasamordning handlar om information och hur man ska, kan och bör kunna finna den i ett projekt när man behöver den. Informationen kan i sin tur vara allt från ritningar till mötesprotokoll.
Som Data- och BIM samordnare i programmet är din huvuduppgift att se till att all teknisk dokumentation lagras elektroniskt och tillgängliggörs. Du kommer även arbeta med informations- och leveranshantering samt kontinuerlig uppföljning vad gäller riktlinjer och processer inom aktuellt projekt. Du skall vara strukturerad och noggrann samt ha förståelse för de olika delar som byggprocessen innebär.
Publiceringsdatum2019-12-17Dina arbetsuppgifterDet är viktigt att prioritera i vilken ordning saker skall utföras. En hög datamognad är viktig för att kunna utföra arbetsuppgifterna. Teknisk utbildning, till exempel ingenjör är ett krav. Som datasamordnare håller du kontinuerlig kontakt med projektörerna och entreprenörerna från projektets start till slut. Uppdraget kräver därför god social kompetens och kommunikativ förmåga.
• Kontroller och distribution av CAD-filer
• Granskning av teknisk dokumentation.
• Samordna granskningar av teknisk dokumentation.
• Arbeta utifrån Kundens IT-handledning för teknisk dokumentation
• Skapa och upprätthålla rutiner kring datasamordning
• Lägga upp FU och BH på PP
• Hantera KFU, revisions-PM på PP
• Hantera PM revideringar i BH skede.
• Leda samgranskning av modellfiler
• Kunnig i hård- och mjukvara som används för dokumenthantering
• Vid behov vara upphandlarna behjälpliga vid samordning av upphandlingsdokumentationen.
• Söka i EDIT och i Athena
• Kunna hantera Autocad- och Microstationfiler samt konvertera däremellan
• Administrera och hantera behörigheter i Jira, Projectplace, Storegate samt Bluebeam.
• Samordna 3D modellerna för flera teknikområden
• Kravställa gällande projektering i BIM samt överlämning av relationshandlingar/förvaltningsdata
• BIM-strategi
• Överlämning av teknisk dokumentation/information till Kundens arkiv- och förvaltningssystem såsom EDIT, Athena, Webforum D&U, Landlord, Batman, BEST-A
• Sammankallande och leda diverse möten, främst cad- och datasamordningsmöten samt modellfilssamordningsmöten.
• Delta på projekt- och projekteringsmöten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Teknisk utbildning, minst högskoleingenjör
• Arbetat i stora projekt (minst 4 miljarder), minst 4 st referensprojekt
• Minst 2 års arbete med administrering av programmen JIRA, Projectplace, Storegate samt Bluebeam
• Minst 2 års erfarenhet att arbeta i olika entreprenadformer och har kännedom om ABK samt ABT
• Arbetat med olika faser i ett projekt: Systemhandling, Förfrågningsunderlag, Bygghandling samt Relationshandling/Förvaltningsdata
• Minst 2 års erfarenhet från projektarbete inom offentlig sektor
• Minst 2 års erfarenhet av att ta fram och implementera datasamordningsrutiner
• BIM samordnare i projekt, minst 3 st referensprojekt
• Minst 2 års erfarenhet från att granska dwg samt dgn filer
• Kunskap om webforum eller liknande rithaneringssystem/verktyg
• Minst 1 års erfarenhet från att leda grupp
• Kunskap om Navisworks, Solibri eller liknande
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kännedom om leverabellistor över teknisk dokumentation vid överlämning
• Fullgod svenska och engelska i tal och skrift.
• Arbetat med LOU minst 2 år
• Kännedom om GDPR
• Uttrycka sig i det engelska språket med tekniska formuleringar i både tal och skrift
• Erfarenhet av att delegera arbetsuppgifter
• Minst 2 års kännedom om arkivering av teknisk dokumentation både gällande diarieföring och inlägg i Trafikförvaltningens rithanteringssystem.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Strukturerad
• Mycket god ordningssinne
• Kommunikativ
• God samarbetsförmåga
• Administrativ
______________________
Hur du vinner uppdraget
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 5 år
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649),
http://www.shayasolutions.com Jobbnummer 5006035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.