Konsultmäklare / Resource Manager Rekryteras Till Kund I Stockho

JobBusters AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-01-07

Dina arbetsuppgifter
I din roll som konsultmäklare, eller Enterprise Partner Relations (EPR) som rollen kallas internt är din huvudsakliga uppgift att bygga och underhålla relationer med deras nätverk för kunder där det finns ramavtal och som kan klassas som Enterprise/L. I dagsläget innefattar det främst två större kunder men nya kundkonton kan adderas och det sker i dialog med din närmsta chef.

Du har nära samarbete med beställare och inköp hos stora kunder i Stockholmsområdet. Utöver direktkontakt med inköp och beställare tar du även kontakt med leverantörer som kan ta fram den specifikt efterfrågade kompetensen kunden vill ha, både via mail, telefon och fysiska möten. Du kommer själv även sköta rekrytering och sourcingen på förfrågningarna som kommer in från dina kunder. I det dagliga arbetet som ERP arbetar du med resursförfrågningar för nya konsultbehov i ditt affärsområde där även förlängningar av konsultuppdrag samt prisförhandlingar ingår. Rollen som Enterprise Partner Relations innebär att du är länken mellan kund/beställare och leverantörer. Du kommer ha fokus på IT- och teknikprofiler.

Utöver detta kommer du tillsammans med kundansvarig (och inblandade chefer) ansvara för att skapa en budget och sätta upp KPI:er, arbeta med att kartlägga och utveckla kunden genom tex kundmöten och säkerställa kravspecifikationer i syfte att lära känna kundens olika affärsområden och specifika behov och önskemål samt teckna eventuella samarbetsavtal.

Företagspresentation
De är en snabbväxande agency som matchar världens bästa techtalanger med ledande bolag för att skapa tillväxt och utveckling. Rätt person på rätt plats. Varje gång. Du kommer att arbeta på deras kontor som ligger centralt i Stockholm City.

Du kommer bli en del av ett härligt och rutinerat gäng bestående av 16 kollegor som arbetar med leverans, försäljning och administration i olika roller. Din närmsta samarbetspartner blir kundansvarige, och på kontoret kommer du omringas av erfarna kollegor och en atmosfär som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå till målet väger tyngre än den individuella prestationen. Dessutom delar de passionen för att göra bra affärer och ha roligt på jobbet. Hos dem kommer du mötas av en positiv vibe, arbetsglädje och en tempofylld miljö.

Kvalifikationer
• Du har tidigare erfarenhet (ca 2-4 år) av roller som exempelvis rekryterare, konsultchef, researcher eller konsultmäklare.
• Du har tidigare erfarenhet av Tech/IT-rekrytering.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då dessa två språken används i kontakt med både konsulter och kunder.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av ram-avtal, prisförhandlingar, avrop, etc.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du orädd och vågar kasta dig in i arbetet och ta initiativ, exempelvis tycker du det är en rolig utmaning att ringa konsulter och leverantörer trots att du inte kommer att kunna svara på alla eventuella frågor på en gång. Du har förmåga att skapa kontakter och få förtroende, vilket gör att de alltid är och förblir deras partners förstahandsval för samarbeten. Vidare är du bra på att strukturera upp ditt arbete och att hålla många bollar i luften samtidigt, då du på sikt kommer få arbeta med många uppdrag parallellt.

Vad vår kund kan erbjuda
De erbjuder en kultur som präglas av affärsmässighet, utvecklingsorienterad syn samt ett delegerat, ansvarsfullt och beslutsfört arbetssätt. Bolaget har korta beslutsvägar och stora möjligheter att utmanas och utvecklas. Samarbete, humor & öppenhet är viktigt och för att bidra till laganda arrangeras gruppträning, festligheter och fredags-AW's.

Ersättning
Fast lön + rörlig del, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Johanna Johnsson.
Rollen är på heltid, med flexibla arbetstider. De önskar start i januari efter överenskommelse och tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund. Skicka gärna in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön + provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbusters AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3682".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters AB

Jobbnummer
5512928

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: