Konsult/Projektledare - Lojalitet och kundanalys.
Visma Retail AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Stockholm,
Norrtälje,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 600 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 500 anställda och omsatte 7 855 miljoner norska kronor 2016.
KONSULT/PROJEKTLEDARE -
LOJALITET OCH KUNDANALYS
Abalon, ett bolag inom Visma Retail, söker en driven och kompetent medarbetare till vår
konsultorganisation.
Vi är ett litet kreativt produktbolag inom kundlojalitet, kundinsikt och analys som växer och där vår
organisation behöver förstärkning. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas både inom
företaget och koncernen. Vill du hjälpa våra kunder att lyckas med sin marknadsföring och
försäljning?
OM TJÄNSTEN
Som konsult på Abalon kommer du att arbeta med att hjälpa våra kunder lyckas med sin
marknadskommunikation och sitt lojalitetsarbete. För nya kunder kommer du att leda och medverka
i projekt för att implementera lösningar baserat på våra produkter som tillsammans med kundernas
system för butiker och e-handel ger möjlighet att bygga kundinsikt och personlig kommunikation.
För våra befintliga kunder arbetar du proaktivt med rådgivning, processutveckling och
förändringsarbete för att kontinuerligt förbättra deras marknadsarbete och upplevelsen hos deras
konsumenter.
I din roll ingår också att arbeta med Abalons egen marknadsföring och försäljning. Du kommer att
få vara med och svara på förfrågningar från kunder och presentera svar både skriftligt och
muntligt. Eftersom du naturligt har mycket kontakt med våra kunder är det viktigt att du kan lyssna
och förstå deras behov och omvandla det till värdeskapande vidareutveckling av våra lösningar till
kunden.
De flesta av våra kunder finns i Sverige men vi har även kunder runt om i Europa. Resor kan
komma att förekomma men kan oftast planeras i god tid.
VI SÖKER DIG SOM
Vill arbeta i den dynamiska miljön i gränslandet mellan marknadsföring och IT. Du kanske har en
bakgrund från antingen detaljhandel eller marknadsföring, kombinerat med ett intresse för teknik.
Alternativt har du en teknisk bakgrund och tycker att CRM, kundlojalitet och BI är intressanta
områden.
Som person är det viktigt att du har ett eget driv och jobbar lika bra i team som på egen hand. Du
gillar att jobba med krävande kunder och klarar av att hantera dialog med allt från marknadschef
och tekniker. Vidare är du snabbtänkt och vågar ifrågasätta kund och kollegor för att kunna ta fram
bra lösningsförslag för den specifika kundens behov eller utmaning. Det är också viktigt att du kan
formulera dig väl i tal och skrift. Då vi har ett antal utländska kunder är både svenska och engelska
ett krav.
Publiceringsdatum2017-11-07ArbetsuppgifterRollen är väldigt bred och den ena dagen kommer inte att vara den andra lik men nedan är ett
exempel på arbetsuppgifter du kommer behöva lösa:
• Leda och medverka i projekt som spänner över både IT och verksamhet
• Genomföra möten och workshops och dokumentera resultatet
• Visa våra applikationer för kunder
• Hjälpa våra kunder att förstå hur information om kunderna kan användas för att öka både
värde och användarupplevelse
• Analysera och översätta kundernas behov till konkreta lösningar
• Hålla kontakt med kunder och säkerställa att deras användande av våra lösningar fungerar
bra
• Stötta vår försäljningsorganisation både med att svara på förfrågningar och genom
deltagande i säljmöten
• Kravställa och förbättra applikationen tillsammans med utvecklingsteamet
ANSÖKAN
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag 9 december.
Du är välkommen att
kontakta Johan Neumann på
johan.neumann@abalon.se om du har några frågor om tjänsten.
Kontakt via LinkedIn går också bra.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Neumann
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje
KontorsadressRoslagsgatan 6-8
Jobbnummer 3789194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.