Kompetensförsörjningsansvarig
Clas Ohlson AB / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Referens:
Clas Ohlson är ett detaljhandelsföretag med försäljning i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Vi erbjuder ett brett sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Företaget är noterat på den nordiska börsen med huvudkontor och distributionslager i Insjön, Sverige. Försäljningen överstiger 4,5 miljarder kronor och vi har totalt ca 3000 medarbetare.
Vi förstärker vårt HR team med en ny funktion som Kompetensförsörjningsansvarig. Arbetet bedriver du i ett nära samarbete med vårt HR team som leds av Koncern HR chef. Ditt huvuduppdrag är att vara övergripande ansvarig för att utveckla, implementera och samordna våra processer som syftar till att säkerställa koncernens nuvarande och framtida kompetensförsörjning vilket innebär:
• Utveckla system, processer och verktyg som stödjer företagets HR strategi vad gäller rekrytering, karriärutveckling, mångfald, talent management samt employer branding.
• Ansvar för företagets talent managementprogram, vilket även innebär urval och mentorskap till ledarutvecklings- och traineeprogram.
• Ansvarig för att rekryteringsprocessen följer aktuell lagstiftning och best practise inom bolaget.
• Aktivt stödja organisationens rekryterande chefer genom att ansvara för:
• Upprättande av kravprofiler baserade på rollbeskrivning och kompetenskriterier.
• Platsannonser, ta fram lämpliga media för externa annonser, förhandla annonsutrymmen samt internannonsering.
• I samråd med ansvariga chefer ansvara för urval, intervjuer, assessments, tester samt referenstagning.
• Ansvara för administrativa rutiner i samband med rekrytering och urval, inklusive referenstagning och avslut av rekryteringen.
• Ansvarig för att följa upp genomförda avgångsintervjuer inom företaget.
• Superuser i vårt rekryteringsverktyg ReachMee.
• Kontaktperson gentemot högskolor och studenter vad gäller employer branding och mässor samt rekryteringsbyråer, search samt outplacementföretag.
Vi söker dig som har
• En akademisk utbildning inom Personal, organisation och ledarskap.
• Minst 3 års erfarenhet från kvalificerat personalarbete med inriktning mot rekrytering och talent management.
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift är ett krav då rollen ligger inom koncernens HR team.
• Tidigare erfarenhet av personalansvar är meriterande.
Som person är du systematisk, engagerad, positiv och drivs av att motivera din omgivning att utvecklas mot uppsatta mål. Då du har en viktig roll som rekryterare till våra nya butiker är resor ett stående inslag i ditt arbete vilket innebär att du trivs med att resa.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Susanne Löfås-Hällman,
susanne.lh@clasohlson.seDin ansökan ska vara oss tillhanda senast 2009-10-25
Publiceringsdatum2009-10-09Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktSusanne Löfås-Hällman, HR-Chef, 0247-446 00
FöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
Personal
79385 Insjön
Jobbnummer 519369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.