Kommunvägledare till Stadshusets reception, Nacka kommun!
Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.
Kommunvägledare till Stadshusets reception, Nacka kommun
Nacka kommun, kontaktcenter
Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen.
I kontaktcenter
ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det
viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i
kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.
Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet,
objektivitet och tydlighet". Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!
I Nacka bor ca 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas
av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för
kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Publiceringsdatum2018-06-20Dina arbetsuppgifterGenom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten
med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal
rådgivande - och specialistfunktioner. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar och vägleda
medborgare och andra inom hela kommunens ansvarsområde, i receptionen eller per telefon. Du guidar
medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter och gör
felanmälningar. Förberedelser för handläggning av ärenden kan förekomma. Du kommer att ingå i ett
team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara service, vi har kundens
fokus!
Kvalifikationer - Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande utbildning inom detkommunala uppdraget -
service och kommunikation och utbildning och erfarenhet inom teknik, kultur och utbildningsområdet.
- Flerårig erfarenhet från arbete med kommunal service.
- Kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är enmerit.
- Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
- Du har mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i tal likvälsom i skrift.
Behärskar du fler språk är det meriterande.
Vidare är du en person med genuin servicekänsla, alltid med kundens fokus och som trivs med att vara
kommunens ansikte utåt. Du är representativ, har en hög social kompetens och trivs med direkta möten med kunder i en reception.
Du är även strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt. Du trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha
många bollar i luften. Som person är du prestigelös och trivs med att samarbeta med andra kollegor. Du
är även en positiv, flexibel och öppensinnad person som vill vara med i en dynamisk utveckling med god
service som mål.
AnställningsvillkorTjänsten är tillsvidare och på heltid. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts
såvida den inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun. Intervjuer kan
komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Ansök senast: 2018-06-26.
Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och
marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och
liknande.
Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt
resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen
där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på
att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.
Anställningsform Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse.
Löneform Månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Nacka
Län Stockholms län
Land Sverige
Ref. nr. 2017/333
Kontakt Ansvarig chef, kontaktcenter 08-718 80 00
Facklig företrädare Yvette Forssmark, Vision 08-718 91 68
Publicerat 2018-06-12
Sista ansökningsdag 2018-07-01
Länk till annons
http://nacka.mynetworkglobal.com/what:job/jobID:164587/Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 180801 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-01
Ange följande referens när du ansöker: 2018/493
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Bohman 087189552
FöretagNacka kommun, kontaktcenter
AdressNacka kommun, kontaktcenter
Granitvägen 13-17
13140 Nacka
KontorsadressGranitvägen 13-17
Jobbnummer 4215828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.