Kommunvägledare
Söderhamns kommun, Sektor Samhällsservice, Support och vägledning / Kundservicejobb / Söderhamn
2025-09-29
Visa alla kundservicejobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Sektor Samhällsservice, Support och vägledning i Söderhamn Ditt uppdrag
Som kommunvägledare arbetar du i Söderhamns kommuns kundtjänst.
Det operativa arbetet innebär att ge likvärdig, professionell god service, vara lyhörd och samarbetande. Kunder kontaktar oss i stor variation av frågor kopplade till kommunens verksamhet. Genom flera kanaler, fysiska besök, telefonsamtal, e-post, chatt och sociala medier tar vi emot frågor och ärenden.
Som kommunvägledare fångar du in kundens behov, bedömer inkommen fråga eller ärende, besvarar frågor och handlägger ärenden inom kundtjänsts uppdrag samt fördelar övriga ärenden till rätt funktion/person.
Din kompetens
Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, en genuin servicekänsla och som trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt. Du har tidigare erfarenhet av kundserviceyrket i form av exempelvis kundtjänst, hotellkonferens, butik eller liknande.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning.
Det är meriterande om du även har eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer kan göra skillnad i uppdraget som kommunvägledare samt är flerspråkig.
Vi ser det även som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av kommunal kundtjänst.
Du är noggrann, ansvarstagande, nyfiken och har förmåga att se nya möjligheter. Du skapar positiva möten och samarbetar bra med andra människor både med externa kunder och med samarbetspartners inom kommunen samt dina kollegor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssnar, kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
Vi ser att du även behöver vara självgående och ha förmågan att se på verksamheten eller uppdrag i ett helhetsperspektiv. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och genom ett strukturerat arbetssätt planerar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du har en hög digital mognad i din yrkesroll då du kommer att arbeta i många IT-baserade systemstöd samtidigt.
Du har goda kunskaper i svenska i tal som skrift och en god verbal förmåga. Du har lätt att ta information och omsätta den till handling och tidvis jobba under högt tempo.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner:
https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.htmlI skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle.
Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/193".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Söderhamns kommun (org.nr 212000-2353)
Arbetsplats Söderhamns kommun, Sektor Samhällsservice, Support och vägledning
Kontakt Angelica Spångberg Söderberg, Enhetschef
0270-75597 Jobbnummer 9531071