Kommunsekreterare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.
Har du erfarenhet av att arbeta som kommunsekreterare? Trivs du med att vara spindeln i nätet och leverera god service? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jobb
Som kommunsekreterare i Jönköpings kommun har du tillsammans med övriga kollegor på kanslienheten ansvar för nämndadministration och sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden. Inom ramen för det nämndsadministrativa arbetet upprättar du kallelser till sammanträden, distribuerar handlingar och skriver protokoll med mera. Du har en rådgivande roll till handläggare i beredningsprocessen och ger stöd och service till våra förtroendevalda.
I rollen som kommunsekreterare är du en viktig del i arbetet kring informationshanterings- och arkivfrågor inom Stadskontoret, i nära samarbete med kollegor inom avdelningens olika funktioner för arkiv, dataskydd och informationssäkerhet. Du bidrar i vårt gemensamma arbete att ständigt utveckla våra rutiner och processer samt att arbeta för digitalisering och effektivisering av vårt dagliga arbete.
Vi tar gemensamt ansvar för att minska vår sårbarhet varför du kan komma att bistå i närliggande arbetsuppgifter inom enheten såsom exempelvis beredning av ärenden, diarieföring, förvaltarskap av aktuella verksamhetssystem och valadministration.
Din kompetens
För att lyckas i ditt uppdrag har du en högskoleexamen med statsvetenskaplig inriktning. Tidigare erfarenhet av att arbeta inom en offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation är ett krav lika så erfarenhet av informationshantering och arkivering. Du har goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt och behärskar svenska språket mycket väl, både i tal och skrift. Goda kunskaper inom främst Office-paketet är även det ett krav.
Som person är du ansvarstagande och har lätt för att själv strukturera, planera och driva ditt arbete för att nå de mål och deadlines som ryms inom ramen för uppdraget. Du är noggrann och mån om att leverera ett kvalitativt arbete med goda resultat. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt. Du har en vilja och intresse att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar på uppkomna frågeställningar eller problem. Du har en förmåga att ta in flera perspektiv i frågeställningar och hittar lösningar och anpassar ditt agerande utifrån uppkomna behov.
Välkommen till oss
Kanslienheten är en del av den Administrativa avdelningen på Stadskontoret, med ansvarar för nämndadministration för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, valnämnden samt vissa utskott. Tyngdpunkten inom kansliets ansvarsområde är det direkta stödet till de centrala politiska organen vilket innebär hela processen, från postöppning, registratur, ärendeberedning, politisk behandling till arkivering. Kansliet ansvarar även för att vara ett stöd vid ärendeberedning samt stödjer valnämnden avseende administration och genomförande av val. Från kansliet utgår även Stadskontorets vaktmästeri.
Inom kanslienheten, som präglas av en stark team- och servicekänsla, kommer du att arbeta med erfarna kollegor. Hos oss får du ett spännande uppdrag i en grupp som jobbar för ständig utveckling.
Vill du veta mer om kommunen som arbetsgivare kan du läsa mer
https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-.Bra att veta
Vi planerar att genomföra de första intervjuerna under vecka 39.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande chef, Eva Larsson på telefon 036-10 28 70. Vill du ha kontakt med facklig representant hittar du dem
https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret.Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som kommunsekreterare!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt kollektivavtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/94".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)
Arbetsplats Stadskontoret, Kanslienheten
Jobbnummer 8871589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.