Kommunsekreterare
Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lerum
2013-05-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2019-04-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025. Kommunens knappt 39.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur.
Tjänsten är placerad på Administrativa enheten, Sektor infrasupport, som hanterar politiskt stöd och dokument- och ärendehantering.
Publiceringsdatum2013-05-27ArbetsuppgifterAtt arbeta som kommunsekreterare i Lerums kommun innebär att verka mitt i den lokalpolitiska vardagen. I tjänsten ingår att vara sekreterare för kommunstyrelsen samt kommunfullmäktige. Förutom sekreterarskapet fungerar du även som processledare för kommunfullmäktiges processer. Processtödet ska verka för att vitalisera kommunfullmäktige och tillsammans med utvecklingssekreterarna samordna arbetet i fullmäktiges beredningar. I Lerums kommun är kommunsekreteraren spindeln i nätet och en nyckelfunktion i en fungerande ärendehantering.
Som kommunsekreterare arbetar du bla med:
• Administrativt stöd till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i processen före, under och efter sammanträdet.
• Kontakt och samordning med förtroendevalda samt är ett stöd i det sammanträdestekniska arbetet.
• Ansvarar för tidsplanering och bevakning av ärendeberedningen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
• Administrativ utveckling av ärendeprocessen.
• Visst kvalificerat utredningsarbete.
• I rollen som kommunsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen.
KvalifikationerVi söker en nytänkande och driven sekreterare med gedigen kunskap och en vilja att förbättra mötesformer. Som person är du ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, flexibilitet, noggrannhet och ordningssinne.
Krav på utbildning:
• Akademisk examen inom förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande.
Övrig information• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande:
• Erfarenhet från arbete med nämndsadministration i en politiskt styrd organisation.
• Vana vid att arbeta i administrativa verksamhetssystem.
• Erfarenhet av processledning eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-09
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal under pågående organisationsöversyn.
På arbetsplatsen tillämpas årsarbetstid, vilket ger stor möjlighet till flexibilitet och anpassade arbetstider.
Ange följande referens när du ansöker: A333921
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJakob Rydén, Enhetschef Administrativa enheten 0302-52 14 99
jakob.ryden@lerum.seFacklig kontaktStina Schill, Vision 0302-52 12 51
stina.schill@lerum.seFöretagLerums kommun, Administrativa enheten
AdressLerums kommun, Administrativa enheten
44380 Lerum
Jobbnummer 1564634
Observera att sista ansökningsdag har passerat.