Kommunsekreterare

Linköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2011-10-12

Arbetsuppgifter
Inom kommunledningskontoret finns kommunens centrala administration, med kommundirektören som högsta ansvarig chef. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Kommunledningskontorets administrativa avdelning svarar genom sin kansligrupp för service till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunalråden. Här ska bl a finnas två kommunsekreterare, som delar på nedanstående uppdrag.

Dina arbetsuppgifter
• vara sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess planeringsutskott, kommunalrådsberedningen samt i geografiska utskott m m
• medverka i ärendeberedning, utredningar m m och bistå med annat administrativt arbete

Kvalifikationer
• lämplig högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning
• god analytisk förmåga
• intresse och förmåga att arbeta i nära kontakt med den politiska organisationen
• god språklig förmåga i både tal och skrift
• förmåga att arbeta på ett flexibelt sätt, såväl självständigt som i grupp
• gärna erfarenhet av liknande arbete i kommunal verksamhet
• kunskap om offentlighet och sekretess liksom om kommunens diariesystem W3D3 är önskvärt
• känsla för service, ordning och reda
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillräde efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-21
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: A237364
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sven Lundberg - Kanslichef, 013- 20 64 92

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Affärsområde HR
58181 Linköping

Jobbnummer
1052530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: