Kommunsekreterare - vikariat

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Är du en god administratör och vill ha en bred roll med många kontaktytor? I rollen som Kommunsekreterare deltar du i de politiska forumen där besluten tas. Vi söker dig som vill vara med där det händer och samtidigt fungera som spindeln i nätet!

Publiceringsdatum
2016-10-31

Dina arbetsuppgifter
Kommunsekreteraren är en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott men även vid behov vara ersättare till kanslichefen som sekreterare i kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare, bland annat skriva kallelser, utskick och protokoll men även sekreterarskap i flera forum. I tjänsten ingår också administrativ utveckling och vissa utredningar. Du kommer ha många kontaktytor med bland annat politiker, medborgare och medarbetare.

Vi ska i dagarna lansera vårt nya ärendehanteringssystem vilken är en del av vårt arbete med kvalitetssäkring och standardisering. Du kommer därmed behöva vara ett viktigt stöd till handläggare och chefer som ska börja arbeta i systemet. Du kommer också publicera information på webben. I tjänsten ingår även att vara ersättare vid frånvaro vid övriga kanslifunktioner.

Kvalifikationer
Akademisk utbildning (minst 120 hp) gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation kan vara meriterande. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, självständighet, ordningssinne, samarbetsförmåga och prioriteringsförmåga. Det är även viktigt att du har en god känsla för service. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Körkort B är ett krav då resor ingår i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 100% till och med 2017-12-31 med tillträde enligt överenskommelse

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.

Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14
Ange följande referens när du ansöker: Kk 2016/389
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ida Frödén 0581-81030
Kommunsekreterare Helena Randefelt 0581-810 31

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
3135134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: