Kommunsekreterare - Vellinge kommun
Adecco Sweden AB, Malmö / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vellinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vellinge,
Malmö,
Svedala,
Trelleborg,
Burlöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Malmö i Vellinge,
Malmö,
Svedala,
Trelleborg,
Staffanstorp eller i
hela Sverige I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco men du blir anställd av Vellinge kommun.
Vellinge kommun med sina drygt 33 000 invånare ligger mitt i den expansiva Öresundsregionen. Hos oss har du nära till både naturen och en stor arbetsmarknad. Vi kan skryta med några av Sveriges finaste stränder, nöjda invånare, ett välmående näringsliv och ett rikt kultur- och föreningsliv. Läs mer på
www.vellinge.se.En kommun som vill vara i framkant av utvecklingen måste ständigt förbättra sin verksamhet så att det kommer invånarna till del. Därför sjösatte Vellinge kommun en ny organisation den 1 januari 2011 som innebar att kommunen gick från fyra förvaltningar till en förvaltning. Kommunsekreteraren är placerad på avdelningen Service och stöd, i enheten Nämndsekreterare/registrator.
Publiceringsdatum2011-04-19Dina arbetsuppgifterSom kommunsekreterare tjänstgör du som sekreterare i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt, tillfälligtvis under en graviditetsledighet, även för kommunstyrelsens arbetsutskott. Du svarar för att samla in handlingar, skapa dagordning och distribuera kallelser, ärendeberedning inför sammanträden och sekreterarskap under sammanträdena, protokoll och expediering.
Du stöttar våra förtroendevalda men även våra tjänstemän i allt ifrån kommunalrättsliga frågor till hur man formulerar ett ärende eller beslut. Du är spindeln i nätet mellan tjänstemän och förtroendevalda och att arbeta med processerna kring kommunens ärendeberedning är ett av dina absoluta fokusområden.
Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera och förbättra verksamheten och du deltar aktivt i denna process, inte minst genom att medverka i framtagandet av en elektronisk förtroendemannaportal.
Du ingår i kommunens krisledningsorganisation som funktionsansvarig för dokumentationen.
I dina arbetsuppgifter ingår även viss publicering på kommunens intranät och hemsida samt kontroll av fakturor i begränsad omfattning. Du ska också vara kontaktperson för kommunens avtal med Posten.
Du arbetar nära kommunens registratorer och nämndsekreterare och använder dig av bland annat W3D3 (dokument- och ärendehanteringsprogram) i ditt dagliga arbete.
KvalifikationerDu har relevant akademisk utbildning med poäng i kommunalrätt och några års erfarenhet av att arbeta som kommunsekreterare eller motsvarande.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är bra på att skapa ett intresse och ett engagemang för dina frågor och som brinner för att förmedla din kunskap vidare till våra förtroendevalda och tjänstemän. Att kommunicera är en av dina starka sidor.
Du är van vid att ta eget ansvar, är kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god samarbetsförmåga.
Du har förmåga att arbeta med många uppgifter samtidigt, du är målfokuserad, driver ditt arbete framåt och levererar överenskomna resultat i tid.
Du trivs med att arbeta i föränderliga miljöer och ser en utmaning i att vara med på den nya organisationens resa.
Vi erbjuder
Här ges en möjlighet att arbeta med en av Sveriges attraktivaste kommuner som nu flyttar fram sina positioner ytterligare.
Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete och ser kompetensutveckling som en naturlig del i verksamheten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu söker tjänsten på
www.adecco.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPernilla Börjesson, Rekryteringskonsult, 040-6025356
FöretagAdecco Sweden AB, Malmö
AdressAdecco Sweden AB, Malmö
Malmö
21122 MALMÖ
KontorsadressBruksgatan 1
KontaktuppgifterTelefonnummer: 040-6675330
Faxnummer: 040-6675349
Jobbnummer 909202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.