Kommunjurist
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunjurist" (publicerad 2024-12-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Kristianstads kommun är en expansiv kommun, vilket innebär att det finns stort utrymme för utveckling inom det juridiska området! Låter detta som något för dig?
Tillsammans inom verksamheten arbetar vi preventivt och möter förvaltningarnas behov ute i de olika verksamheterna.
Den juridiska verksamheten arbetar med stort lösningsfokus. Strategiskt planerar verksamheten utifrån kommunens vision och dess strategiska färdplan. Tjänsten ingår i Kansli- och kommunikationsavdelningen och du kommer att vara en av tre kommunjurister. På avdelningen finns även funktioner så som kansli, kommunikation, överförmyndare, arkiv och internationell verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2018-03-07Dina arbetsuppgifterI tjänsten ingår att konsultativt bistå verksamheterna, nämnderna och bolagen med juridiskt förekommande frågor. Du kommer även att företräda kommunen i förhandlingar och domstolar. Uppdraget omfattar även stöd åt kommunens förvaltningar i civilrättsliga frågor. Dessutom ingår olika slag av utbildningsverksamhet.
Ansvarsområdena inom den juridiska verksamheten är idag uppdelad och personen vi söker kommer att ha sitt fokus mot kultur- och fritidsförvaltningen, omsorgsförvaltningen och arbete och välfärdsförvaltningen (socialtjänst) men det kommer även att innebära att, vid behov, hantera ärenden inom övriga av kommunens verksamheter.
KvalifikationerVi söker dig med juridisk examen och erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete och processföring. Har du fullgjord notarietjänstgöring är det meriterande liksom erfarenhet från offentlig förvaltning. Du har datorvana och hanterar Office-paketet samt har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. För att lyckas i rollen är du en noggrann, effektiv, strukturerad och lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg. Du kommer också att vara på Östra kommunhuset vid behov.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Färm, avdelningschef på tfn 0733-13 51 15.
Sista ansökningsdag är 2018-03-28
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-28
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/183
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Färm, avdelningschef 0733-13 51 15
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4006035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.