Kommunikatör webb och sociala medier, vikariat
Kunskapsavdelningen, Kommunikation / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kunskapsavdelningen, Kommunikation i Göteborg Havs- och vattenmyndigheten är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland våra drygt 300 medarbetare finns både generalister och specialister inom en rad olika fackområden. Vi ska arbeta med kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. För att nå framgång samverkar och förankrar vi vårt arbete med alla berörda, nationellt såväl som internationellt. Myndighetens vision är levande hav, sjöar och vattendrag till glädje och nytta för alla. Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och kommer till sin rätt. Det betyder att vi välkomnar olika erfarenheter, bakgrunder och personligheter som kan föra oss och vår verksamhet framåt.
Kunskapsavdelningen ansvarar för myndighetens kommunikationsfrågor, internationella arbete och kunskapsförsörjning genom analyser, utredningar, forskningsberedning, miljömålsuppföljning och rapportering om tillståndet i miljön.
På Havs- och vattenmyndighetens kommunikationsenhet jobbar idag av åtta personer med press, webb, produktion, evenemang och strategiskt kommunikationsstöd för hela myndigheten.
Vill du jobba med webb och sociala medier i en av Sveriges viktigaste verksamheter?
Som kommunikatör med inriktning mot webb och sociala medier, ingår du i vår webbgrupp tillsammans med tre andra kommunikatörer och en webbutvecklare (teknik).
Havs- och vattenmyndighetens (HaV) kommunikationsenhet består av åtta kommunikatörer inom webb, strategisk kommunikationsplanering och press, samt en chef. Kommunikatörerna i webbgruppen har ansvar för planering, struktur, nyproduktion och uppdateringar av innehåll och funktioner på HaV:s webbplats och sociala medier.
I år utvecklar vi webbplatsen för att bättre möta behoven hos både omvärlden och den egna organisationen.
En av våra kollegor ska vara tjänstledig och därför söker vi dig som har några års erfarenhet av att arbeta med webb och sociala medier.
Publiceringsdatum2019-03-25Dina arbetsuppgifterArbetet innebär framförallt redigering, uppdatering, produktion och utveckling av innehåll (text, ljud, film, bild) på vår webbplats och i våra sociala kanaler.
Tillsammans med kommunikationschef och kollegor på enheten ska du, med fokus på webb och sociala medier:
- Driva, utveckla och följa upp myndighetens kommunikationsarbete.
- Bedöma, planera, ta ansvar för och koordinera myndighetens kommunikationsbehov.
- Stödja verksamheten i kommunikationsfrågor.
- Utveckla verksamhetens kommunikativa kompetens.
I uppdraget kan det också ingå annat kommunikationsarbete, både internt och externt i frågor som rör myndighetens verksamhet, tjänster och arbete.
KvalifikationerDu som söker denna tjänst ska ha för tjänsten relevant högskoleutbildning, minst 3 år, kandidatexamen, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska även ha goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Du ska även ha:
- Minst ett års yrkeserfarenhet av textproduktion som webbredaktör, kommunikatör, journalist eller motsvarande
- Minst ett års erfarenhet av redaktionellt arbete med webb och sociala medier
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- att själv producera rörlig bild (planering, filmning, ljud, klippning/ redigering och visning), i programvaror som Adobe Premiere Pro, Camtasia eller motsvarande
- arbete i webbpubliceringsverktyg som SiteVision, Episerver eller motsvarande
För tjänsten är det särskilt meriterande om du har utbildning inom text och/ eller bildproduktion.
Egenskaper, färdigheter och förmågor
Du är trygg i din professionella roll och du strävar alltid efter att skapa och förvalta goda relationer, såväl internt som externt. Arbetet förutsätter att du trivs med att vara drivande och utveckla verksamheten. Det innebär att du har god förmåga att på egen hand analysera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån angivna ramar och riktlinjer. Du är proaktiv och bra på att driva frågor självständigt.
Som person är du prestigelös och har god förmåga att vara ansvarstagande och konstruktiv tillsammans med andra. För att lyckas i din roll behöver du också vara strukturerad och van att hantera flera uppdrag samtidigt. Då arbetet innebär nära samverkan med olika aktörer så behöver du även vara en god kommunikatör och ha mycket god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet/egenskaper.
AnställningsvillkorAnställningen är placerad i Göteborg. Vi kan erbjuda ett spännande arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, några minuters promenad från Centralstationen. Anställningen är ett vikariat. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Ansökan ska göras via vår hemsida havochvatten.se/Jobba hos oss eller direkt via Varbi.com.
För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 2019/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Forsell, kommunikationschef 010-698 6004
FöretagKunskapsavdelningen, Kommunikation
AdressKunskapsavdelningen, Kommunikation
Gullbergs strandgata 15
41103 Göteborg
KontorsadressGullbergs strandgata 15
Jobbnummer 4688288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.