Kommunikatör till projektet "Öppna ditt hem"
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Arbetsmarknads-, integrations- och kompetensförvaltningen, AIK, ansvarar för verksamhetsområden som syftar till att utveckla individers möjlighet till egen försörjning och full delaktighet i samhället. Vi har idag cirka 170 anställda utspridda på flera olika arbetsplatser i kommunen. Vi har kunden i fokus i det vi gör och vill vara en förebild för att omsorg kan bedrivas ansvarsfullt och med hög kvalitet. Det innebär att vi tänker på hur våra beslut och handlingar påverkar kunden och söker nu en kommunikatör som kan bidra till AIK:s utveckling och resultat. Falu kommun har en tillsvidareöverenskommelse med Länsstyrelsen om att årligen ta emot 152 nyanlända invandrare och en stor utmaning inom flyktingmottagandet är att få fram tillräckligt många bostäder. AIK har fått beviljat projektmedel från Länsstyrelsen för att under ett år försöka få fram fler bostäder till nyanlända invandrare genom att undersöka möjligheter hos Falubor att hyra ut en eller flera bostäder.
Målen i projektet är att skaffa fram minst 20 nya boenden och skapa/utveckla ett system som underlättar för Falubor att hyra ut bostäder.
Publiceringsdatum2015-10-14ArbetsuppgifterKommunikatören ansvarar för planering, organisering, genomförande och redovisning av projektet "Öppna ditt hem". Kommunikatören ska marknadsföra projektet i flera olika forum i Falun med syfte att skapa intresse hos Falubor att hyra ut bostäder. Marknadsföringen sker exempelvis i annonstidningar, radio, sociala medier och på kommunens hemsida, samt genom besök i olika forum där potentiella hyresvärdar kan finnas som t ex pensionärsföreningar och rotaryklubbar. Tyngdpunkten för detta ligger i början av projektet men marknadsföring kommer även att ske kontinuerligt under hela projekttiden. I arbetsuppgifterna ingår att ge information om villkoren för uthyrning av bostäder och ge stöd till Falubor som funderar att hyra ut bostad. Kommunikatören kommer även att i samarbete med kommunens handledare i flyktingmottagningen se till att potentiella privata hyresvärdar och flyktingar träffas i bostaden för att lära känna varandra, få information om villkoren och eventuellt underteckna hyresavtal om parterna kommer överens.
TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• Erfarenhet av arbete med kommunikation och marknadsföring
• Erfarenhet av att leda informationsinsatser
• God förmåga att hantera informationsteknik med särskilt vikt på presentationer samt sociala medier
Som person vill vi att du har:
• Ett stödjande arbetssätt
• Mycket god förmåga att samverka
• Pedagogisk förmåga
• Förmåga att omsätta förslag och idéer till praktisk handling
Det är viktigt att du är självständig, drivande och uthållig samt att du har förmågan att vara lyhörd och flexibel. Vi lägger också stor vikt vid social och relationsskapande förmåga.
MERITERANDE KVALIFIKATIONER
• Kunskap om regler för uthyrning av privata bostäder
• Erfarenhet av arbete med flyktingar
• Språkkunskaper
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Befattningen är en tidsbegränsad heltidsanställning på ett år, med tillträde snarast.
ÖVRIGT
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister. Och 214 andra yrkesbefattningar. Framför allt så är vi till nytta för kommuninvånarna varje dag. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare.
UPPLYSNINGAR
Vi ser fram emot din ansökan och har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Amel Mujic, Integrationssamordnaren på Integrationsenheten 023-828 79.
FACKLIGA REPRESENTANTER
Vision, Christina Johansson 023-821 10
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
KontorsadressFalu kommun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2478373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.