Kommunikatör till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Näringslivs- och utvecklingsavdelningen / Marknadsföringsjobb / Lekeberg
2025-05-08


Visa alla marknadsföringsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Näringslivs- och utvecklingsavdelningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, HR och kansli.

Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällets utveckling.
Hos oss får du:
• en kreativ och utvecklande arbetsmiljö
• möjlighet att påverka och forma våra digitala kanaler
• kompetenta och engagerade kollegor
• flextid
• distansarbete
• kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2025-05-08

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vår digitala kommunikation?
Som kommunikatör med webbansvar är du en nyckelperson i vår näringslivs- och utvecklingsavdelning. Du har en viktig funktion i hela kommunens kommunikationsarbete där du bidrar till ett öppet, tydligt och tillgängligt samhälle där vi alltid har medborgarens behov i fokus. Du är kommunens enda kommunikatör som ingår i en avdelning med härliga kollegor som du har ett nära samarbete med.

Som kommunikatör, hos oss, arbetar du strategiskt och operativt med intern och extern kommunikation. Du planerar, producerar och publicerar innehåll i flera kanaler - webben, sociala medier, nyhetsbrev, tryckt material med mera. Du arbetar nära verksamheterna, stödjer chefer och medarbetare i kommunikativa frågor och är med och bygger förtroende mellan kommunen och invånarna.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att:
• ansvara för innehåll, struktur och utveckling av vår webbplats i samarbete med IT och externa leverantörer
• stödja kommunens ledning och förvaltning i kris - och förändringskommunikation
• skapa och publicera redaktionellt innehåll (text, bild, film) för webb och sociala medier
• utveckla och följa upp webbstatistik och användarbeteende
• stödja organisationen i kommunikationsfrågor och tillgänglighetsanpassning enligt WCAG
• projektleda och/eller delta i kommunikations- och utvecklingsprojekt
• ansvara för kommunens olika kommunikationsplaner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• slutförd utbildning (vid tjänstens tillträdesdatum) inom kommunikation, journalistik, media som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget eller annan likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
• mycket goda kunskaper i webbpublicering och CMS (gärna Sitevision)
• god stilistisk förmåga och erfarenhet av att skriva för webb och andra digitala kanaler
• förståelse för digital tillgänglighet, SEO och användarvänlighet
• B-körkort och kan/får köra bil.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
• bild- och videoredigering
• kris- och förändringskommunikation.

Vi söker dig som är en vass kommunikatör med teknisk nyfikenhet och god känsla för målgruppsanpassad kommunikation. Du är självgående, strukturerad, lösningsfokuserad och har en god samarbetsförmåga. Vidare har du har ett öga för detaljer men förstår också helheten.

Du trivs i en varierad roll där du får ta ansvar, bidra med idéer och omsätta dem i praktiken. Du blir en viktig del i vårt kommunikationsarbete och bidrar till ett öppet, tydligt och tillgängligt samhälle. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1362313".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Näringslivs- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Näringslivschef
Tove Olsson
tove.olsson@lekeberg.se
0585-482 76

Jobbnummer
9329058

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Näringslivs- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Näringslivs- och utvecklingsavdelningen: