Kommunikatör till Den offentliga omställningsorganisationen
Kammarkollegiet / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Är du kommunikatör och vill vara med i vårt arbete med att kommunicera en av våra verksamheter på Kammarkollegiet? Är du en driven kommunikatör med erfarenhet av digitala kundytor? I så fall är vi mycket intresserade av dig! Hos oss får du möjlighet att utveckla dig själv och din kompetens genom att jobba i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar.
Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med tolv engagerade och utvecklingsinriktade kollegor på kommunikationsavdelningen, som tillsammans stöttar myndighetens nio avdelningar. I den här rollen arbetar du i första hand med avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen vars uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten startade den 1 oktober 2022.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens kommunikationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta verksamheten i att på bästa sätt kommunicera med verksamhetens målgrupper, till exempel arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter. I uppdraget ingår även att arbeta med avdelningens digitala kundytor som sociala medier, webbplats och e-tjänster och för att optimera kunden upplevelse av sin kontakt med oss.
I rollen ingår att:
• ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätta budskap, mål och effekter för arbetet utifrån Den offentliga omställningsorganisationens övergripande kommunikationsstrategi
• tillsammans med faktaansvariga i verksamheten ansvara för webbplatsen nysteget.se och verksamhetens sociala medier
• delta i ett team för e-tjänstespecialister (vi arbetar i Abou) och i CX-teamet som ansvarar för kundflöden mellan webb och e-tjänster
• beställa och samordna arbete med byråer
• följa upp kommunikation.
• vara ett stöd till avdelningen i kommunikationsfrågor och kontaktytan gentemot övriga kollegor på kommunikationsavdelningen
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarade som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• minst fem års aktuell och relevant erfarenhet av kommunikationsarbete på en central kommunikationsavdelning
• dokumenterad och god erfarenhet som skribent
• minst tre års erfarenhet av både operativ och strategisk planering inom kommunikation
• erfarenhet av att leda större kommunikationsinsatser
• erfarenhet av att arbeta med Adobes programvaror och digitala kanaler
• goda egenskaper i engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta på en myndighet och upphandling av externa leverantörer i enlighet med LOU
• arbetat som webbansvarig (vi arbetar i Sitevision)
• erfarenhet från arbetsmarknadsområdet
Personliga egenskaper
Rollen som kommunikatör innebär att du arbetar både självständigt och i team och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös och du omvärldsbevakar och har koll på hur kommunikatörsrollen utvecklas.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tjänsten är placerad i Stockholm där vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan. Resor i tjänsten förekommer då Den offentliga omställningsorganisationen är placerad vid vårt kontor i Karlstad, och du förväntas kunna arbeta där minst en gång i månaden.
På Kammarkollegiet finns möjlighet att arbeta på distans i den mån verksamheten tillåter det.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 19 januari 2024
Kontaktpersoner
Johanna Olofsson, Kommunikationschef, 08 - 700 06 91
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08 - 700 06 40
Publiceringsdatum2023-12-21Övrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829),
http://www.kammarkollegiet.se Jobbnummer 8347504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.