Kommunikatör med inriktning mot demokrati
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2017-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör med inriktning mot demokrati" (publicerad 2019-01-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg "Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Detta innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld och energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.
Publiceringsdatum2017-09-20ArbetsuppgifterGöteborgs Stad är inne i ett spännande skede där vi utvecklar göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Vill du vara med oss i det arbetet?
Vi söker nu en kommunikatör med inriktning mot demokrati. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär. Som kommunikatör med inriktning mot demokrati är ditt uppdrag att bidra till att öka göteborgarnas möjlighet till inflytande och delaktighet med hjälp av kommunikation och nya digitala verktyg. Detta gör du dels genom att stötta andra inom vår förvaltning samt inom Göteborgs Stad i sina kommunikationsuppdrag och dels genom att själv utföra vissa uppgifter. Du kommer också att få en del kommunikationsuppgifter kopplat till förvaltningen eller dess andra verksamheter.
Tjänsten är placerad på avdelningen för kommunikation och demokrati och rapporterar till kommunikationschefen. Du kommer att ha en utvecklingsledare med inriktning mot demokrati samt förvaltningens kommunikatörer som närmaste kollegor.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, gärna i kombination med offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller liknande.
Du har kunskap om och flera års erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av och att självständigt planera, genomföra och utvärdera kommunikationsprocesser och aktiviteter gentemot olika målgrupper såväl internt som externt. Du har även arbetat med stöd till såväl ledare som medarbetare.
Du är bra på att kommunicera, det vill säga få med dig andra, ta fram budskap, skriva och kvalitetssäkra texter och göra presentationer. Du har kunskap om och känner dig trygg med att publicera i digitala och sociala kanaler samt har erfarenhet av att anordna möten, utbildningar eller evenemang.
För att klara uppdraget krävs det att du är mål- och resultatorienterad, att du får saker gjorda samt att du både trivs med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har god förmåga att se samband och helhet och kan växla mellan operativt och mer långsiktigt, strategiskt arbete.
Du är lyhörd för medborgarnas och verksamheternas behov och förutsättningar. Du kan skapa förtroende för dem du är till för och samarbetar med. Du är noggrann och kvalitetssäkrar som en del av ditt dagliga arbete.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A715119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Hall Hellqvist
stina.hall.hellqvist@kom.goteborg.se 031-368 08 09
FöretagGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 3707930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.