Kommunikatör med fokus på grafisk design och sociala medier

SOS Alarm Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

SOS Alarm söker en kommunikatör med fokus på grafisk design och sociala medier

Vår verksamhet fyller en unik samhällsfunktion. Dygnet runt, alla dagar på året hjälper vi miljontals människor via nödnumret 112. Dessutom bedriver vi en kommersiell verksamhet som ligger nära vår kärnverksamhet. Vi har en vision om ett tryggare Sverige för alla. Vill du arbeta med oss?

Vad vi vill erbjuda dig

SOS Alarms kommunikationsavdelning består av ett tiotal medarbetare. Tillsammans stöttar vi företaget kommunikativt och förmedlar vårt varumärke internt och externt. Vår kompetens är efterfrågad och vi har hand om allt från medierelationer och samhällskontakter till marknadskommunikation, events och redaktionellt innehåll i ett stort antal kanaler. Utöver spännande arbetsuppgifter i en intressant organisation får den som kommer till vår avdelning dessutom roliga och stöttande kollegor som trivs med att jobba tillsammans.

Vad ditt nya jobb innehåller

Som kommunikatör med fokus på grafisk design och sociala medier kommer du att ingå i vår in-house redaktion. Vi arbetar dagligen med aktuellt och relevant innehåll i både interna och externa kanaler. Vårt arbetssätt utvecklas ständigt. Det här är dessutom en nyinrättad roll där det finns stora möjligheter att påverka innehållet i tjänsten.

Du kommer att ansvara för att utveckla vårt varumärke visuellt. Det sker bland annat genom att formge både tryckta och digitala produktioner, arbeta med motion graphics, producera enklare rörligt material och visuellt anpassa vårt innehåll så att det stämmer överens med vad vi vill kommunicera.

En annan viktig del av tjänsten handlar om att på olika sätt analysera, optimera och förstärka kommunikationen i våra sociala medier för att på så vis åstadkomma fler följare, större räckvidd och mer engagemang.

Jourtjänstgöring är ytterligare en del av jobbet. Det handlar bland annat om att förmedla en tydlig, relevant, transparent och proaktiv bild av en händelse till SOS Alarms samtliga målgrupper.

Vad vi värdesätter

Dina kunskaper och erfarenheter är viktiga för oss. Men vi sätter också stor vikt vid din personlighet och att du kan stå för SOS Alarms värderingar om att vara professionell och empatisk, ansvarstagande och samverkande. Är du dessutom en kreativ och självständig relationsbyggare så kan du absolut vara vår nya kollega.

Önskvärd erfarenhet

• Du har en relevant akademisk examen, exempelvis inom formgivning eller kommunikation, och har minst tre års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete med grafisk design och sociala medier.
• Du brinner för design i alla dess former och är en avancerad användare av Adobe Creative Suite och motsvarande program. Du kan formge och producera allt från årsredovisningar och broschyrer till sociala medieposter och rörligt material. Erfarenhet av att arbeta strategiskt med varumärke och visuell identitet, gärna med fokus på sociala medier, är ett stort plus.
• Du känner förstås till det allra senaste inom digital kommunikation och sociala medier - och älskar att utforska de senaste verktygen och plattformarna. På samma sätt har du omfattande kunskap om analys och effektmätning av digitala kanaler. Kunskaper om digital marknadsföring genom bland annat sökmotorer är en annan viktig del.
• Du är van att skriva och publicera i sociala medier, har god stilistisk förmåga och mycket goda kunskaper i svenska.

Är vi den du söker?

Då vill vi höra ifrån dig. Vi behandlar ansökningar löpande och sista ansökningsdag är den 16 januari. Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

För frågor om tjänsten, kontakta gärna kommunikationschef Thomas Johansson, thomas.johansson@sosalarm.se. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekrytering@sosalarm.se.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-07

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 38
10432 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 38

Jobbnummer
4539207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: