Kommunikatör/Alumnadministratör

Göteborgs universitet / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Att behålla kontakten med tidigare studenter, våra alumner är viktigt för Göteborgs universitet. Alumnverksamhet skapar och utvecklar goda relationer med tidigare studenter. Den centrala alumnverksamheten fungerar som experter för att underlätta den alumnverksamhet som bedrivs på fakultets- och institutionsnivå.

Vår alumnadministratör ska vara tjänstledig under ett år för studier och vi söker nu hennes efterträdare.

Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets centrala förvaltning. Här arbetar cirka 35 medarbetare med expertkompetens inom kommunikationsområdet - internkommunikation, forskningskommunikation, digitala kanaler, systemförvaltning, visuell identitet, kriskommunikation, strategiskt kommunikationsstöd till ledning och verksamhet.
Vi har våra lokaler i Vasastan i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifter
Alumnfunktionens viktigaste uppgift är att öka kännedomen om alumnerna som resurs, det är ett relationsskapande uppdrag. Den centrala alumnverksamgeten bistår med stöd och råd till de institutioner som önskar starta alumnverksamhet och eller vill få kontakt med alumner.

Som alumnadministratör kommer du att ha huvudansvaret för vårt CRM system Mira. Du tar emot alumnregistreringar, godkänner och hanterar alumner i systemet, sammanställer statistik över alumnernas yrken, arbetsgivare och bostadsländer och ansvarar för att systemet behandlas rätt enligt GDPR. Du utbildningar och ger support i vårt CRM system och håller manualer uppdaterade.
Vi håller kontakten med våra alumner genom olika kommunikationsinsatser, bland annat i sociala medier, på webben, på LinkedIn och via nyhetsbrev. Det ingår i arbetet att skriva och kommunicera på både svenska och engelska. Som alumnadministratör är du ett stöd till vår alumnsamordnare när det gäller kommunikationsinsatser till alumner, skriva alumnintervjuer, administration, planering och samordning av de alumnträffar som anordnas, både för och nationella och internationella alumner

Kvalifikationer

• Krav på akademisk examen inom kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Krav på goda administrativ förmåga
• Krav på erfarenhet av att arbetat i CRM system
• Krav på kunskaper inom GDPR
• Krav goda kunskaper i Excel.
• Krav på god pedagogisk förmåga
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska
• Meriterande med erfarenhet av att skriva nyhetsbrev
• Meriterande med erfarenhet av arbete med sociala medier
• Meriterande med erfarenhet av arbete med LinkedIn
• Mediterande med erfarenhet av att planera, anordna och nationella och internationella evenemang

Anställning
Uppdraget är på 100 procent och ett vikariat på 1 år. Tillträde i september 2023 eller efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.

Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald vid rekrytering.

Vad vi erbjuder dig
Göteborgs universitet tar ansvar för samhällsutvecklingen och bidrar till en hållbar värld. Som arbetsplats kännetecknas vi av kreativitet, högt i tak, frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas. Du har möjlighet att arbeta på distans upp till 40 procent av arbetstiden. Du har tillgång till en rad förmåner och försäkringar som du kan läsa mer om här:

https://www.gu.se/jobba-hos-oss/formaner-och-forsakringar-vid-goteborgs-universitet

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen eller anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta Lisbeth Kinnunen, sektionschef, tel nr 076-6181065 Lisbeth.Kinnunen@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-06-14

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Göteborgs Universitet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
7805022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: