Kommunikatör

Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Marknadsföringsjobb / Gävle
2021-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2022-04-08) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle

Vårt uppdrag
Myndigheten för arbetsmiljökunskap är en statlig myndighet med säte i Gävle. Myndigheten är ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljön. Vi sammanställer och tillgängliggör forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärderar och analyserar effekter av statliga reformer, följer och främjar kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt arbetar med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv.
Dina arbetsuppgifter
Vi arbetar långsiktigt för att sprida arbetsmiljökunskap med målsättningen att utveckla och ge stöd till det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatser. En viktig del i vårt uppdrag är att den kunskap vi sprider är anpassad utifrån våra målgruppers behov. I det arbetet är du viktig och vi söker dig som har erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Anställningen innebär bland annat att arbeta med planering, samordning och genomförande av aktiviteter för spridning av kunskap om arbetsmiljö. Du kommer att delta i projekt och verka för ett kommunikativt arbetssätt inom myndigheten, samt skriva texter som bygger på vetenskapligt underlag. Arbetet bedrivs både självständigt och i team med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår att föra dialoger med våra målgrupper, samarbetsparters, kontakt med media och olika leverantörer. Du arbetar redaktionellt med text, bild och film till våra digitala kanaler, som vår webb, intranät och sociala medier. Du arbetar också med att förbereda artiklar och debattartiklar. Du arbetar parallellt med kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.
Våra förväntningar på dig
Vi söker dig som har en akademisk examen på minst kandidatnivå i något kommunikatörsprogram eller inom medie- och kommunikationsvetenskap. Du har minst tre års dokumenterad erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete. Du kan hantera hela processer vid exempelvis trycksaker, publiceringar på webb och i sociala medier. Vi har kontakter på EU-nivå, så utöver mycket goda kunskaper i svenska, ska du ha goda kunskaper i engelska också.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation inom offentlig verksamhet, har redaktionell erfarenhet, erfarenhet av arbete i projektform eller team-baserat. Utöver goda kunskaper i Office-paketet och Adobe CC är det meriterande med vana av att arbeta i publiceringsverktyg för webbplatser och sociala medier, nyhetsbrev, podcast- och filmproduktion.
Personliga egenskaper
Du är en säker stilist och använder sociala medier naturligt i din vardag. Du har förmåga att se helheter och anpassar kommunikationen utifrån förutsättningar och mottagare. Du är utåtriktad, har god samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt. Rollen kräver att du självständigt kan sammanställa rapporter och informationsunderlag bland annat i form av webbtexter.
Vi är en liten myndighet med ca 20 medarbetare och är fortfarande i ett uppbyggnadsskede så är det viktigt att du tycker om att bidra i utveckling och förändring inom ditt område. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.
Anställningens omfattning och villkor
Anställningen är tillsvidare och på heltid, med tillträde snarast. Myndigheten kan komma att tillämpa provanställning på sex månader, erbjuder månadslön med individuell lönesättning och praktiserar förtroendearbetstid för samtliga anställda. Arbetssättet på kontoret är organiserat i team och projekt som förutsätter att medarbetare är på plats i Gävle även om en del arbete kan bedrivas på distans.
Så gör du för att ansöka
Välkommen med din ansökan bestående av CV, examensbevis och ett personligt brev senast 2021-10-10 där du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Sänd din ansökan till jobb@mynak.se och märk den med diarienummer P 2021-13. Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.
Om du har några frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Annica Skarpfors (HR-ansvarig), 026-14 84 04, eller om arbetets innehåll, kontakta Joakim Silfverberg (funktionssamordnare), 026-14 84 05. Vår fackliga representant är Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 72 och Cinnika Lögdqvist (ST), 031-617052.
Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2021-09-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10

Adress
Myndigheten För Arbetsmiljökunskap
Drottninggatan 9 3TR
80320 Gävle

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Dnr P 2021-000013".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Arbetsmiljökunskap (org.nr 202100-6875)
Drottninggatan 9 3TR (visa karta)
803 20  GÄVLE

Ansökan
E-post: jobb@mynak.se

Jobbnummer
5991359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap: