Kommunikativ ekonomiassistent med danskkunskaper?
Konsultverksamheten Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Ekonomi i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För en långsiktig roll söker vi dig som bland annat har sinne för service, kundreskontraerfarenhet och danskkunskaper. Vår kund är en internationell koncern inom vilken du som rätt person kommer att börja din anställning som vår stolta SJR-konsult med start i januari/februari. Avsikten är att uppdraget övergår i anställning hos kunden efter några månader. Låter det som någonting för dig? Läs i sådant fall gärna vidare!
Vad innebär rollen?
I din roll som ekonomiassistent kommer du att jobba självständigt med kundreskontran inklusive danska kontakter både internt och externt. Detta förutsätter att du har flytande kunskaper i det danska språket. Ditt arbetsområde kommer att omfatta inbetalningar, kontoavstämningar, utskick av påminnelser, inkassoärenden och kreditupplysningar. I rollen ingår du i ett team om 4 personer vilket förutsätter att du är en teamspelare med förmåga att samverka väl med olika typer av människor.
I övrigt förutsätter rollen att du som person har sinne för service och förmåga att kommunicera med olika typer av kollegor och kunder. Det är också av vikt att du gärna lyfter luren för att ta reda på information samt att du har förmåga att arbeta proaktivt. Fortsättningsvis ser vi att du är minst gymnasieekonom med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Även engelskkunskaper är centralt eftersom koncernspråket är engelska.
Låter det intressant för dig?
Välkommen med din ansökan till oss
Sök tjänsten redan idag eftersom urval och intervjuer sker löpande. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Olausson på 031-333 54 73.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
SJR finns på Facebook! Besök oss gärna påwww.facebook.com/SJR.se.
Publiceringsdatum2012-12-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKonsultverksamheten Ekonomi
AdressKonsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 1421046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.