Kombitjänst Kost och städ, Björsgårdens Fsk, Fritsla
Marks kommun, Teknik- och Serviceförvaltningen/Kost- och städser / Kockjobb / Mark
2015-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kombitjänst Kost och städ, Björsgårdens Fsk, Fritsla" (publicerad 2016-02-22) ⬅️
Visa alla kockjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Teknik- och Serviceförvaltningen/Kost- och städser i Mark Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.
Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34 000 invånare och hos oss arbetar cirka 3 100 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.
Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på
www.mark.seTeknik- och serviceförvaltningen bygger ut, driver och underhåller kommunens infrastruktur samt lämnar service till medborgare och övriga kommunala förvaltningar och bolag. Förvaltningen, som har cirka 400 anställda, gör det därmed lättare att bo och verka i Marks kommun.
Kost- och städservice ansvarar för tillagning och servering av måltider inom förskola, skola och äldreomsorg. Verksamheten ansvarar vidare för att städa de lokaler som nyttjas av kommunens verksamheter vilket innebär skola, förskola och förvaltningslokaler. Genom goda, näringsriktiga måltider och fräscha, välstädade lokaler vill vi bidra till en god folkhälsa.
Publiceringsdatum2015-09-01ArbetsuppgifterVi söker dig som trivs i ett arbete bland barn och ser det som en utmaning att hitta nya lösningar för verksamheten, har en förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar, med en ambition om att ge god service till kunderna. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med frihet under ansvar och kontinuerlig kompetensutveckling inom ditt ansvarsområde.
Du svarar för den dagliga driften i köket, med tillagning av frukost och mellanmål samt servering av dagens lunch som levereras från tillagningsköket. I arbetsuppgifterna ingår bl a planering och inköp samt egenkontroll.
Du ansvarar också för städning av förskolans lokaler enligt upprättad städplan, beställning av material samt kvalitetsuppföljning av arbetet.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning inom storkök/ restaurang eller motsvarande utbildning/erfarenhet.
• Erfarenhet av proffessionell städning.
• Städutbildning enligt PRYL eller SRY är meriterande.
• God kännedom om gällande lagstiftning (livsmedelshygien)
• Datavana för att kunna hantera beställningssystem, e-post, personalsystem
• Goda kunskaper i svenska såväl tal som skrift.
• Körkort B
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid anställning krävs utdrag från belastningsregistret.
ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 87,5% Visstidsanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett graviditetsvikariat och tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A497969
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Forsman-Franzén, Enhetschef 0320-21 74 96
Facklig kontaktMona Larsen Jones, Kommunal
FöretagMarks kommun, Teknik- och Serviceförvaltningen/Kost- och städservice
AdressMarks kommun, Teknik- och Serviceförvaltningen/Kost- och städservice
Marks kommun
51180 KINNA
Kontorsadress51180 KINNA
Jobbnummer 2412450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.