Köksansvarig
Karlstads kommun / Kockjobb / Karlstad
2024-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Köksansvarig" (publicerad 2024-05-15) ⬅️
Visa alla kockjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad,
Torsby eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som har tidigare erfarenheter av att arbeta i storkök.
Placeringen är inom vår skolmåltidsverksamhet och du kommer att vara placerad i något av våra tre kök.
Som köksansvarig har du i uppdrag att, med eget engagemang, få personalen att bli kreativ och engagerad i den dagliga verksamheten. Du skapar en dynamik och glädje i teamet för att främja lusten till nyskapande inom teamet.
För tjänsten är det viktigt med en god samarbetsförmåga samtidigt som vi också ser att du behöver vara initiativrik och en god lyssnare med självinsikt. För att yrket ska passa dig är en god fysisk styrka och kondition av stor vikt för rollen. Du utvecklar verksamheten och föregår med gott exempel. Du har ett intresse för närproducerade råvaror och att jobba nära producenterna.
Arbetet som köksansvarig innebär att fördela arbetsuppgifterna rättvist för dagen utifrån dagens bemanning. I arbetsuppgifterna ingår även resursplanering för att tillgodose personalstyrkan med vikarier vid behov samt att ta emot och rapportera sjukanmälningar. Du har även ansvaret för att löpande informera övriga kollegor om förändringar, delmål och resultat i verksamheten.
Du ansvarar för inköp av varor, lagerhållning och arbetar med att minska matsvinn. Du ser till att den dagliga matkvalitén motsvarar förväntningarna - detta genom att lyssna på elever och övrig personals synpunkter. Arbetet med att alltid arbeta mot förväntade mål innebär också att ta del av kockarnas feedback samt delta i matråd.
Publiceringsdatum2024-04-30KvalifikationerFör att arbeta som kock inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ska du ha erfarenhet av liknande arbete inom storkök.
Vi ser gärna att du har tidigare kunskaper inom matlagning från grunden, att du kan planera matsedlar och har kunskap i näringslära. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom arbetsledning, praktisk ekonomi och allergi- och specialkost.
Vi söker dig som tidigare erfarenhet av att leda team och ansvar för fördelning av arbetsuppgifter och med goda kunskaper inom dietkost
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Om Karlstads kommun
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Arbetsplats Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, Gymnasieförvaltningens stab
Kontakt Alain Grenard
0545401320 Jobbnummer 8648850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.