Klarna söker Redovisningsekonom/Accountant

M&D Selection (english) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos M&D Selection (english) i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Klarna grundades i Stockholm 2005 utifrån en enkel och klar idé: Att göra det enklare för människor att handla. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. 2014 gick vi ihop med SOFORT och skapade Klarna Group, Europas ledande alternativa betalningsleverantör. Klarna Group har över 1000 anställda och är verksamma i 14 länder. Drygt 25 miljoner konsumenter och 45 000 handlare använder våra lösningar och vårt mål är att bli det betalsätt som världen helst handlar med.

Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna är ledande inom betalningslösningar för e-handel med en kraftigt växande verksamhet. Vi utvecklar ständigt produkter och expanderar till nya marknader, och är därför i ständigt behov av nya medarbetare. Detta ställer höga krav på vår verksamhet och vi söker nu en ny redovisningsekonom.

I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del i redovisningsfunktionens leverans.  Du arbetar med en blandning av löpande uppgifter främst inom leverantörsreskontraprocessen och mer ad hoc utveckling av processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Hantera leverantörsfakturaprocessen.
• Löpande redovisning och månadsbokslut.
• Moms- och skatterapportering, rapportering till myndigheter.
• Utveckling av processer- och rutiner.
• Stödja och utveckla juniora medarbetare.

Du har 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet för rollen och du måste ha jobbat med redovisning i en internationell organisation.Du har god erfarenhet av rapportering enligt IFRS och har god användarkunskap i Excel. Vi jobbar i MS Dynamics AX 2012 och fakturahanteringssystemet är BasWare.

För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk och strukturerad. Du är effektiv och självgående. Tar egna initiativ, har hög social kompetens och kommunikativ förmåga. Att du kan jobba obehindrat i en engelskspråkig miljö förutsätter vi.Du sätter en stolthet i att allt levereras med högsta kvalitet i enlighet med överenskomna deadlines.

Du har förmågan att kombinera grundlighet och kunskap med flexibilitet, energi och högt tempo. Du har en god förmåga att kommunicera och skapa kontakter med nya människor.

Vi erbjuder en dynamisk internationell arbetsmiljö ihop med kompetenta och ambitiösa kollegor. Som anställd på ett av Europas snabbast växande företag spelar du en viktig roll i att ta Klarna till nästa nivå. Du arbetar inte för Klarna, du arbetar med Klarna.

Tjänsten är placerad vid Klarnas nya huvudkontor på Sveavägen i Stockholm.

I den här rekryteringen samarbetar Klarna med M&D Selection.

Välkommen med din ansökan till M&D Selection: www.mdselection.se , klicka dig vidare till "Aktuella Rekryteringar". Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 2014-06-08. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan redan idag.

För frågor och information kring tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig Åse Sundberg, ase.sundberg@mdselection.se eller ring 0736-830722.

Publiceringsdatum
2014-05-22

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
M&D Selection (english)

Adress
M&D Selection (english)
Sveavägen 13, 7 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 7 tr

Jobbnummer
1884508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från M&D Selection (english)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos M&D Selection (english):