Kickstarta din säljkarriär i Dublin!
Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Örebro
2017-08-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kickstarta din säljkarriär i Dublin!" (publicerad 2017-09-08) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Har du studerat en eftergymnasial utbildning inom sälj eller ekonomi och brinner för att göra affärer? Vill du få chansen att arbeta på ett snabbväxande bolag som mäter sig med världens attraktivaste arbetsgivare? Adecco söker dig som är hungrig på en karriär inom företagsförsäljning!
Vårt kundföretag är en leverantör som erbjuder ett verktyg som ensamt hanterar all upplevelsedata, också kallad X-dataTM. Systemet möjliggör för organisationer att hantera de fyra kärnupplevelserna i affärsverksamheten - kund, produkt, anställd och varumärkesupplevelse- på en enda plattform. Över 85000 företag runt om i världen, vilket innefattar mer än 75% av bolagen på Fortunes 100-lista och 99 av de amerikanska handelshögskolorna i USA, förlitar sig på produkten.
Publiceringsdatum2017-08-09Om tjänstenDu kommer att arbeta inom Sales Development avdelningen som är en snabbväxande enhet inom säljorganisationen. Enheten syftar till att generera kvalificerade affärsmöjligheter genom försäljningsstrategier som leder till nya intäkter och nya kunder.
Till följd av en extrem tillväxt inom enheten Sales Development så söker nu vårt kundföretag dig som är hungrig, driven och motiverad på en karriär inom företagsförsäljning!
Som Sales Development Representative är du ansvarig för att kontakta ledare och chefer inom organisationer av varierande storlek och inom olika branscher. Ditt fokusområde ligger på att informera potentiella kunder om att produkten hjälper dem att få insikt i deras marknader, kunder, och anställda; vilket kommer att ge dem möjligheten att kunna fatta snabbare likväl som starkare/säkrare datagrundade beslut.
Ditt huvudsakliga ansvarområde innefattar:
• Identifiera vilka nyckelpersoner som har beslutsmandat inom ett bolags olika avdelningar
• Förstå vilka möjligheter och vilken påverkan som produkten kan ge kunden
• Förklara hur produkten kan hjälpa kundens organisation med att nå nästa nivå av realtids-data
Du kommer att arbeta nära kundansvariga för att sätta en strategi och metoder som framgångsrikt leder till att lyckas med att boka in kvalitativa möten med kund.
Rollen innebär även ett nära samarbete med övriga kollegor för att dela best praxis för att bidra till utvecklingsarbetet. Vidare kommer du fortlöpande delta i olika teammöten, utbildningar och säljsamtal m.m. så att du får möjlighet att utveckla dina kompetenser och bli vassare i rollen.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot sälj, ekonomi eller annat relevant område. Du har ett stort intresse för försäljning, är van vid att kommunicera med företagskunder och motiveras av att lyckas få nya kunder att förstå värdeskapandet som produkten frambringar. Har du även erfarenhet av säljarbete inom IT-branschen är det högt meriterande. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och behärskar svenska språket obehindrat. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du även det engelska språket i både tal såväl som skrift.
Du är en person som har en god samarbetsförmåga, gillar att skapa strategier och att ta fram kreativa metoder för att generera nya affärsmöjligheter. Du är en person som drivs ännu hårdare vid avvisanden och som utifrån detta tar lärdom om hur du ska jobba smartare för att nå framgång. Vidare är du målinriktad och har en god helhetsbild där du inte nöjer dig med medelmåttlighet utan du har höga ambitioner och motiveras av pengar, affärsmöjligheter och befordran.
För att nå framgång i den här tjänsten så är du framförallt en person som vill utvecklas inom säljområdet och ser jobbet som starten på din karriär!
Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot sälj, ekonomi eller annat relevant område
• Erfarenhet av säljarbete och god förståelse för ny teknologi
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket
• Att du är resultatinriktad och har ett gott affärsmannaskap
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Sales Development Representativ är en rekrytering till vårt kundföretag med placering i Dublin. Tjänsten skall tillsättas omgående och förväntas starta i slutet av sommaren/början av hösten 2017. På sikt kan det finnas möjlighet att avancera inom bolaget och då utgå med placering i Sverige.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Vårt kundföretag har valt att samarbeta med Adecco i detta rekryteringsarbete. De erbjuder dig som anställd bland annat tandläkar- och sjukförsäkring samt tjänstepension. För att öka trivseln har du också fri tillgång till frukost, lunch och snacks ute på siten.
Du kommer att få ekonomisk ersättning för flyg och flytt till Dublin samt del av boendekostnaden.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV, personligt brev och betyg på engelska.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3633538
Observera att sista ansökningsdag har passerat.