Kanslist
Upsala IF / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upsala IF i Uppsala Upsala IF är en anrik förening där friidrotten nu är mer populär än någonsin. Efter stora idrottsliga framgångar under sommaren, slutförandet av den fantastiska inomhushallen IFU Arena och med hundratals barn och ungdomar som står redo att börja med friidrott söker vi nu en person som vill vara med och utveckla UIF Friidrott till Sveriges bästa friidrottsklubb.
Klubben söker en driven och koordinerande kanslist med intresse för föreningslivet.
Som kanslist hos Upsala IF Friidrott ger du stöd och hjälp till styrelsen och klubbens medlemmar. Du arbetar med allt från administration, ekonomi, bokningar, hemsidesarbete, medlemsregister till att vara med och klubbens barn och ungdomsgrupper. Din arbetsplats är på klubbens kansli som finns i IFU Arena. Vi söker dig som har engagemang, gillar att ge god service och trivs med att arbeta självständigt. Du har självklart flera engagerade medarbetare att bolla dina tankar och idéer med.
Publiceringsdatum2016-08-26Dina arbetsuppgifter• Stötta och hålla kontakt med styrelse, ledare och medlemmar via telefon, e-post och personliga möten.
• Hantering av inkommande post samt att snabbt och korrekt besvara förfrågningar via telefon och e-post.
• Ansvar för samordning av och insamling av LOK-ansökan; både statligt och kommunalt.
• Bokföring.
• Granska reseräkningar och ledararvoden samt i vissa fall sköta betalningar.
• Ansvara för fakturering av startavgifter vid klubbens egna tävlingar.
• Ansvara för medlemsregistret samt administrera utskick av medlemsavgifter, information och kallelser till medlemmar.
• Administrera information och anmälningar till läger och andra gemensamma resor.
• Boka bussar och lokaler.
• Administrera och uppdatera hemsidan.
• Delta vid kanslimöten, personalmöten och vid vissa styrelsemöten.
• Ytterligare arbetsuppgifter tillkommer vid behov.
KvalifikationerVi ställer krav på gymnasieutbildning eller minst motsvarande kompetensnivå förvärvad på annat sätt. Vi ställer krav på datorvana och kunskaper i Office-paketet och att du har en förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser att du har förmåga att arbeta självständigt men att du även kan samarbeta med andra. Det kommer att ställas höga krav på din förmåga att planera och strukturera. Vi vill därför att du kan prioritera och planera ditt arbete. Som person är du noggrann och serviceinriktad. Du är en föreningsmänniska med ett stort intresse för ideellt föreningsarbete. Vi tror att du motiveras av att ge god service till vår styrelse och medlemmar. Det är därför viktigt att du har förmåga att skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper vid tillsättningen. Körkort B erfordras.
Arbetet innebär heltid men med flexibel arbetstid inför och vid föreningens evenemang. Detta innebär att visst arbete under kvällar och helger kommer att vara nödvändigt.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Wennberg, 070-513 5058.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Provanställning 6 månader med möjlighet till förlängning
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan sker genom CV och ett kort personligt brev där du berättar om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten. Ansökan skickas via e-post till:
kanslist@uiffriidrott.se eller via post till Upsala IF, Råbyvägen 77, 754 60 Uppsala. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 2016-09-11.
Ange följande referens när du ansöker: Kanslist Upsala IF Friidrott
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kanslist@uiffriidrott.seFöretagUpsala IF
AdressUpsala IF
75460 UPPSALA
KontorsadressRåbyvägen 77
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 070-5135058
E-postadress:
kanslist@uiffriidrott.se Jobbnummer 3014323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.