Kanslisekreterare
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens verksamheter. I detta ingår att leda och samordna stadens strategiska planering, uppföljning av verksamheterna och dess resultat, beredning av beslutsunderlag och utförande av särskilda uppdrag, utveckling av stadens styrmodell och ägarstyrning av stadens bolag samt att bistå med specialiststöd och utförande av delegerade verksamheter och projekt.
Stadsledningskontorets Juridiska Avdelning har som uppdrag att svara för samordningen av Göteborgs Stads juridiska verksamhet, att stödja kommunledning, stadens nämnder, förvaltningar och bolag i juridiska frågor samt att vara sekretariat åt kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och ungdomsfullmäktige. Juridiska Avdelningen är organisatoriskt indelad i tre enheter. Enheten för KF/KS sekretariat svarar bl a för att kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslutsarbete bedrivs med hög kvalitet. En av medarbetarna vid enheten för KF/KS sekretariat ska vara föräldraledig och vi söker nu en kanslisekreterare under denna period.
Publiceringsdatum2012-01-18ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta för hela enheten med frågor som företrädesvis hanteras inom
KF/KS sekretariat. Uppgifterna består främst av att ge stöd i ärendeprocessen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige m fl utskott och beredningar, vilket innebär hantering av frågor och uppgifter inför, under och efter sammanträden. Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera.
I arbetsuppgifterna ingår olika protokollsuppgifter för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, att svara för uppdatering av stadens författningssamling och styrdokument samt att biträda vid arkivfrågor. I uppgifterna förekommer även utredningar av olika slag, att inom avdelningen handlägga och bereda frågor företrädesvis av förvaltnings- och kommunalrättslig karaktär samt uppgifter avseende information, rådgivning och hantering av beslutsunderlag.
Juridiska Avdelningen har ett processinriktat arbetssätt och arbetar mycket med kunskapsdelning och värdegrundsfrågor. Medarbetarnas kompetensutveckling har en central roll på enheten.
KvalifikationerDu som söker tjänsten skall ha en akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande samt erfarenhet av arbete med liknande uppgifter i offentlig förvaltning.
Du ska vara utåtriktad, ha serviceanda och lätt för att skapa goda relationer till dina uppdragsgivare. Arbetet kräver noggrannhet, gott omdöme och förmåga att arbeta på ett självständigt och strukturerat sätt. Vi ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. 40/40 Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde - 2012-03-12 eller enligt överenskommelse, upphör: vikariat 2012-03-12 -- 2013-02-28
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A251641
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Lange, 031-368 04 00
Malin Hagenklev, 031- 368 04 21
Facklig kontaktYwonne Bergkvist, 031-368 03 62
Stefan Granlund, 031-368 04 85
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1132563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.