Just nu söker vi en Controller för kunds räkning

Hgrec AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Brinner du för ekonomiuppföljning, statistik, rapporter samt administrativa uppgifter inom ekonomi och administration? Vill du arbeta med ett kvalitativt premiumföretag inom retail? Då kan du mycket väl vara rätt person för tjänsten som Controller åt vår kund. Om vår kund:Vår kund är innovations och världsledande när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium- segmentet för användning i hushåll, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande.Vår kund är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget och ansvarar för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Vår kund präglas av tydligt formulerad strategi, stolthet över framgångar och ett fokuserat engagemang hos våra anställda där alla bidrar aktivt till deras positiva resultat.Vad kan de erbjuda dig?Vår kund är ett relativt ung företag med en modern och generös arbetsmiljö. Produkterna och försäljning står i fokus och tack vara en stabil och stark position på marknaden, långsiktiga samarbeten och ett selekterat distributionssystem där konceptuella utställningar och varumärkes värderingar spelar en stor roll är det lätt att finna sig i sina arbetsuppgifter samt sin roll i befintligt team.Som medarbetare hos vår kund påverkar och utvecklar du själv din karriär utifrån din kompetens och engagemang. Genom dem får du möjlighet att komma in på ett företag fokuserat på den nordiska marknaden med internationell koncernanda. En värld där känsla, smak och upplevelse såsom försäljning står högst upp på dagordningen.Arbetsbeskrivning:Vi söker en Controller till kontoret i Stockholm, Hammarby Sjöstad. Du kommer i denna roll främst fungera som en support till Sälj- och Ledningssgruppen med exempelvis ekonomiuppföljning, statistik, rapporter samt administrativa uppgifter.Du arbetar med att analysera olika viktiga flöden i verksamheten som berör exempelvis försäljning, lager, inköp, säljarnas vardag samt dem tillhörande ekonomiska flödena för att skapa prognoser till kollegor, mellanchefer och VD. Det här är en roll för dig som trivs med att ha fokus på framtiden och målformuleringar men också att arbeta med utveckling och förbättringar av befintliga arbetsprocesser.För att lyckas i rollen som Controller är du bra på att hantera en mångfald av uppgifter såsom att skapa och utveckla analyser. Du arbetar även med administrativa uppgifter som t.ex. avtalshantering, reskontra, påminnelse samt forecastfiler. Vi tror även att du har en fallenhet för att kunna omvandla analyser till rapporter.Om dig:För rollen som Controller bör du ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Intresse och erfarenhet från ekonomi och sälj/ försäljning inom retail är av stor vikt för att lyckas bra inom rollen. Det är även viktigt med en god kommunikativ förmåga eftersom rapportering är en stor del av arbetet. Som Controller måste du ha goda kunskaper inom kalkylprogram såsom Excel samt övriga Microsoft program. Har du arbetat i Microsoft Dynamics Navision är det en fördel.Vi tror även att du har bra kunskap inom layout och presentationer och har en förmåga att göra rapporter och diagram läsbara samt förklara dem på ett bra och korrekt sätt. Du är flexibel, prestigelös och ödmjuk. Du har en stark teamkänsla och är noggrann med stor egen drivkraft.Din ansökan:Skicka din ansökan till olivia.winkvist@happygroup.se.

Publiceringsdatum
2019-05-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-26

Företag
Hgrec AB

Jobbnummer
4808631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hgrec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hgrec AB: