Jurist till inköpskontoret

Luleå kommun, Inköpskontoret / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Inköpskontoret i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Är du jurist och gillar ständiga förbättringar, att få ta ansvar för helheten och jobba med hållbara affärer på ett enkelt sätt? Då kanske du är Luleå kommuns nya jurist med särskilt fokus på offentliga affärer och de juridiska delarna av inköpsprocessen.

Vi lovar att vi kan erbjuda varierande arbetsuppgifter i en medskapande och positiv arbetsmiljö där vi förväntar oss att du vill vara med och påverka tjänstens utformning.

Luleå kommun köper årligen in varor, tjänster och entreprenader för ca 1,4 kronor. På inköpskontoret ansvarar vi för inköp av varor och tjänster med uppdraget att göra hållbara affärer åt Luleå kommun och flera av våra bolag.

Som jurist bedömer du juridiska risker och konsekvenser samt adderar värde till kommunens upphandlingar och avtal.



Publiceringsdatum
2019-02-20

Arbetsuppgifter
Hos oss kommer du huvudsakligen att:
• arbeta med juridiska frågor inom avtalsrätt, offentlig upphandling, offentlighets- och sekretesslagen och övriga frågor som uppstår i inköps- och affärsprocessen
• vara rådgivande och stödjande i avtals- och upphandlingsfrågor
• hantera överprövningar, tvister och sekretessprövningar
• ansvara för upphandlings- och avtalsmallar i vårt upphandlingssystem
• formulera och följa upp arbetsrättsliga villkor i våra upphandlingar och avtal
• genomföra riskbedömningar och hantera frågor om tillämpning av avtal.
• bevaka rättsutvecklingen inom inköpsområdet och ta de initiativ som behövs för att fortsätta utveckla våra inköp
• informera och utbilda inköpsorganisationen i juridiska frågor inom inköp och upphandling
• skriva remissyttranden inom ditt verksamhetsområde



Kvalifikationer
Du har examen inom juridik, rättsvetenskap eller affärsjuridik. Vi ser gärna att du har av erfarenhet av affärsjuridik och/eller upphandlingsjuridik eller annat juridiskt arbete inom offentlig sektor.

Det är meriterande om du har kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU), ekonomi samt andra lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.

Som person är du prestigelös med bra kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är trygg i din kompetens och arbetar effektivt - självständigt eller i team utifrån uppgift - och kan prioritera utan att ge avkall på noggrannheten.

Det svenska språket behärskar du mycket väl. Du kan strukturera komplicerade frågor och kommunicera lösningar på rättsliga frågeställningar på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: A852669
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Breheim emma.breheim@lulea.se 0920-45 31 40

Företag
Luleå kommun, Inköpskontoret

Adress
Luleå kommun, Inköpskontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
Rådstugatan 11 LULEÅ

Jobbnummer
4623520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Inköpskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Inköpskontoret: