Jurist/jur.kand till överförmyndarkontoret
Arena Personal AB / Juristjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Vingåker,
Nyköping eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-10-21Om tjänstenTill Flens kommun söker vi nu en jurist/jur.kand till överförmyndarkontoret.
Överförmyndaren är en kommunal myndighet som finns i alla Sveriges kommuner. I Flens kommun består överförmyndaren av en politiskt tillsatt överförmyndare samt en förvaltning med tjänstemän. Överförmyndarens arbetsuppgifter består främst av att utreda behov av god man och förvaltare och utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Förmyndare, förvaltare eller god man är en ställföreträdare för någon som inte själv kan sköta sina angelägenheter Överförmyndaren ska också erbjuda utbildningar och fortbildningar för att kommunens ställföreträdare ska känna sig trygga i att utföra sina uppdrag.
Tjänsten är placerad på överförmyndarkontoret som organisatoriskt ingår som en del i kommunledningsförvaltningen och stödjer överförmyndaren som ansvarar för verksamheten.
Som jurist/jur. kand. vid överförmyndarkontoret handlägger du ärenden främst med stöd av föräldrabalken, förvaltningslagen och lagen om ensamkommande barn. Du kommer att utöva tillsyn över aktuella ställföreträdarskap och rekrytera, kontrollera och utbilda ställföreträdare samt skriva yttranden och utreda frågor inom verksamhetsområdet. Du fattar myndighetsbeslut på delegation av överförmyndaren och ansvarar för kontakter med andra myndigheter, rättsväsendet, förtroendevalda och andra tjänstemän inom kommunen. Vidare ansvarar du för utvecklingen av kontorets kvalitetsarbete och håller dig informerad om förändringar/nyheter inom verksamhetsområdet.
Vi erbjuder ett viktigt arbete med intressanta, omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Som jurist/jur. kand. på överförmyndarkontoret kommer du att bli en del av en arbetsgrupp som präglas av högt ställda krav på rättssäkerhet, ansvarstagande och höga ambitioner.
Du kommer att börja din anställning via Arena Personal med goda möjligheter till anställning direkt av Flens kommun.
ProfilJuristlinjen eller jur.kand. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Tjänsten kräver förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet från offentlig förvaltning och myndighetsutövning. Kunskaper inom familjerätt och privatekonomi/budgetrådgivning är meriterande.
Du bör ha en god analytisk förmåga och lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Tjänsten förutsätter att du tycker om möten med andra människor, är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt gott omdöme och integritet.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2651
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrick Bihler
patrick.bihler@arenapersonal.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Rademachergatan 1
63220 Eskilstuna
KontorsadressRademachergatan 1, Eskilstuna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2489279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.