Jurist

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning, central stab och Back Office-enhet i Gävle. Inom divisionen arbetar cirka 20 jurister som är placerade på de olika kontoren. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.

Publiceringsdatum
2014-12-02

Dina arbetsuppgifter
Juristerna inom Fastighetsinskrivningen stödjer och coachar handläggare och interna rådgivare samt beslutar självständigt i juridiskt komplicerade ärenden. De har goda kunskaper inom inskrivningsprocessen och leder lagfartssammanträden samt stödjer verksamheten i olika juridiska frågor. Arbetet innebär även att medverka i interna kompetensutvecklingsinsatser och att delta i olika projekt inom Fastighetsinskrivningen. Jurister har omfattande kontakter med banker, fastighetsmäklare och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Tjänsten är på heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen eller rättsvetenskaplig examen med civilrättslig inriktning. Annan erfarenhet från juridiskt arbete och erfarenhet från förvaltningsmyndighet värdesätts. Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är pedagogisk förmåga, se möjligheter, ha god analytisk förmåga samt förmåga att kunna arbeta snabbt och effektivt utan åsidosättande av kvaliteten i handläggningen. Du behöver vara målfokuserad och ha mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Laganda, samarbete, problemlösning och eget driv är nyckelord. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och behärskar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar eller har erfarenhet av att arbeta i projektform.

Kontaktuppgifter
Om Du vill veta mer så kontakta gärna enhetschefen Susanne Jerkenhag, 0176-20 59 50. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Claes Hultholm, 0176-20 59 54 och för ST inom Lantmäteriet, Zarita Lindstedt, 0611-259 37. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt. Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-31
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2014/5279
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2088473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: