Juridisk assistent - Göteborg
Hyresgästföreningen / Administratörsjobb / Göteborg
2018-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juridisk assistent - Göteborg" (publicerad 2019-12-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Göteborg,
Borås,
Varberg,
Vänersborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vi har över en halv miljon medlemmar och den övergripande verksamhetsidén är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation. Hyresgästföreningen stödjer hyresgästen i ett hyresförhållande och drivs utan vinstintresse. Vi har idag nio regioner i hela landet och förbundskontor i Stockholm.74 000 medlemmar, varav cirka 4200 är aktiva som förtroendevalda och ett 90-tal anställda.
Eftersom vi är en idéburen organisation är det viktigt att du som medarbetare delar organisationens värdegrund om alla människors lika värde samt organisationens vision om ett tryggt boende där människor och samhälle utvecklas.
Den juridiska enheten ansvarar för handläggning av hyresrättsliga medlemsärenden och biträder medlemmar i hyresnämnden, tings- eller hovrätten. Du kommer att arbeta med att stötta ett team av 5 jurister och 4 handläggare samt en fastighetstekniker. Du kommer arbeta i en dynamisk organisation där du har mycket medlemskontakter och där ett gott bemötande mot våra medlemmar är väsentligt för att du ska lyckas i jobbet.
Publiceringsdatum2018-12-17Dina arbetsuppgifter• Du bistår våra jurister och handläggare i deras dagliga arbeta genom att bereda ärende
• Du har kontakt med medlemmar, myndigheter och domstolar
• Du tillhandahåller enklare hyresjuridisk rådgivning per telefon till våra medlemmar i frågor som rör det enskilda boendet.
• Du tar emot våra medlemmar på besök som vill ha juridiskt biträde i en fråga som rör det enskilda boendet
• Du har ansvaret för att utveckla och kvalitetssäkra processerna i kontakten med medlem
• Du sammanställer, följer upp och presenterar enhetens statistik
• Du är enhetens kontaktperson för den nationella rådgivningen
• Du bistår enhetschefen med verksamhetens administrativa uppgifter
Kvalifikationer• Paralegalutbildning eller motsvarande utbildning som kan bedömas likvärdig.
• Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll.
• Du har goda kunskaper i powerpoint och excel.
• Erfarenhet från föreningsarbete, övriga språkkunskaper eller god kännedom om bostadssektorn är meriterande
• Du gillar att träffa nya människor, har god kommunikativ förmåga och kan utveckla och behålla goda relationer med människor du möter.
• Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och trivs med att arbeta i grupp där alla tar gemensamt ansvar.
• Du är kvalitetsmedveten och noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till våra mål och kvalitetskriterier.
Om tjänstenDå du behöver vara tillgänglig för medlemmar under normal kontorstid, så tillämpas fast arbetstid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Upplysningar
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Suzan Rasul 010-459 24 56 . Fackliga representanter för Handels Kicki Persson 010 459 24 51 och Saco Kim Weinehammar 010 459 23 73.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via vår hemsida. Sista ansökningsdag 15 januari 2019
Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%
ErsättningLön enligt överenkommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHyresgästföreningen
AdressHyresgästföreningen
Första Långgatan 17B
40236 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 17B
Jobbnummer 4514643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.