Junior supportmedarbetare sökes till tjänst som Applikationssupp
Magna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-03-15Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i ett ungt och engagerat programvaruteam med applikationssupport till WS Softwares kunder.
I tjänsten består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att:
• Ansvara för applikationssupporten
• Ta emot frågor och kundärenden rörande WinServ och applikationens tilläggsprodukter
• Sköta dokumentering av kundärenden
WinServ är ett komplett Service Management System som kombineras med ett stort antal tilläggsprodukter efter kundernas behov. Detta gör tjänsten till en utmanande och spännande roll med stort fokus på att identifiera problem och att hitta de bästa lösningarna för kunden. Supporten sker via telefon och mail och involverar mycket kundkontakt.
WS Software är ett globalt företag med kunder placerande i flera länder och i tjänsten som Applikationssupport kommer du att ge support åt företagets kunder både på engelska och svenska. För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas och påverka sin roll i företaget.
Arbetets omfattning:
Tjänsten är en heltidstjänst och arbetets förläggning är mellan 8-17.
Startdatum är så snart som möjligt med hänsyn till sökandes uppsägningstid.
Utvecklingsmöjligheter:
I denna tjänst har du möjligheten att få ett omfattande ansvar rörande företagets applikationsportfolio där du är ytterst ansvarig i en roll där din insats gör stor skillnad! Som applikationssupport kommer du att ges stora möjligheter till att påverka din roll på företaget och vara en del i verksamhetens fortsatta utveckling. WS Software är ett mindre företag med högt i tak och med en kultur som kännetecknas av prestigelöshet och ett starkt utbyte mellan kollegor. Gemenskap, transparens och kundfokus är värdering som du kommer att arbeta efter.
Kundföretaget
WS Software AB är en ledande leverantör av programvara inom Service Management. Företaget har kunder inom olika branscher där den gemensamma nämnaren är vikten av att kunna föra dokumentation och behovet av ett komplett Service Management System. WS Software har under resans gång lyckats identifiera ett stort antal smarta lösningar med riktiga scenarion som underlag. Dessa lösningar har sedan förädlats till olika moduler och branschanpassningar av våra produkter. WS Software levererar tjänster till kunder på en global nivå samtidigt som företaget har närheten och engagemanget av ett mindre, kundnära företag. Nu söker vi en Applikationssupport för hantering av företagets Service Management System, WinServ. Tjänsten som Applikationssupport spelar en central del i företagets verksamhet och i kontakten med WS Softwares kunder.
ProfilVi tror att du som söker har några års erfarenhet av en liknande roll inom helpdesk eller applikationssupport och vill ta nästa steg i din karriär.
Har du relevant eftergymnasial utbildning är detta meriterande, men ej ett krav.
Som person har du ett starkt tekniskt intresse och goda generella IT-kunskaper samt en god förståelse för processerna rörande IT. Du har god servicevana och är en duktig kommunikatör via mail och telefon. För denna tjänst ser vi att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska tal-/ och skrift. Du skall kunna ge support till WS Softwares internationella kundbas på engelska.
Vidare har du en god affärs- och verksamhetsförståelse för att kunna ge kunderna rätt support i Service Management Systemet.
Vi tror även att du som söker har grundläggande ekonomikunskaper. Har du tidigare erfarenhet från ekonomisystem är detta mycket meriterande.
Dina personliga egenskaperVi ser att du som söker är serviceinriktad och har starkt kundfokus. Som person är du självgående och kan själv bedöma och prioritera dina insatser. WS Software är ett mindre företag och för rätt person finns det stora möjligheter att påverka din roll och på verksamhetsnivå samtidigt som det ställer krav på initiativförmåga och du inte behöver få alla arbetsuppgifter serverade.
Supporten gentemot kunder sker mellan 8-17. WS Software levererar alltid snabb återkoppling för alla kundärenden och det är därför viktigt att du är noggrann och punktlig.
Du har även ett genuint tekniskt intresse och mycket goda generella kunskaper inom IT rörande bland annat felsökning. Som person drivs du av problemlösning och att hitta smarta lösningar till kund.
Vi ser även att du är administrativt lagd och noggrann när det kommer till dokumentering av olika ärenden. Tjänsten involverar ett stort ansvarsområde och som person är du naturligt ansvarstagande och känner ett starkt engagemang för din roll i företaget.
Övrig informationFör oss är inte det viktigaste att du har alla kompetenser utan att du är rätt person
Intresserad?
Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Rekrytering för denna tjänst ansvarar av Magna och vid eventuella frågor hänvisar vi till Christian Vikander på tel. 070-512 49 15 alternativt
christian.vikander@magna.seVårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6567
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Vikander 070 512 49 15
christian.vikander@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2724834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.