Junior onsite-tekniker / IT-tekniker till Atea
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-04-02FöretagetAtea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största IT-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 32,4 miljarder norska kronor 2017 och är noterad på Oslo Börs. I Sverige är de 2 400 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 400 av dem är konsulter som jobbar ute hos kund.
Dina arbetsuppgifterI rollen som onsite-tekniker arbetar du i team med två andra tekniker och ansvarar du för olika ärenden ute hos Ateas kund i Stockholmsområdet där du hanterar och installerar teknisk utrustning. Du hanterar de problem som uppstår kopplade till tekniken och supporterar användarna i olika ärenden. I denna roll arbetar du även med felavhjälpning på plats. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungera som förväntat ansvarar du för att lösa problemet. Du arbetar dagligen i Ateas eller kundernas ärendehanteringssystem där alla ärenden som hanteras ska avrapporteras.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT/teknikinriktning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom IT support, servicedesk och/eller onsite-support
• Flytande i svenska
• B-körkort och tillgång till bil
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som Onsite-tekniker för Atea är det av vikt att du är problemlösande och trivs i att organisera upp ditt arbete på ett motiverat sätt. Du har god samarbetsförmåga och sätter alltid laget före jaget. Du motiveras av att jobba i ett härligt team som tillsammans jobbar mot ett gemensamt mål där man delar med sig av sin kunskap. Därför är du kommunikativ och visar på en genomgående serviceinställning, både mot kollegor och kunder. Du kan jobba högt som lågt samtidigt som du kan vara självgående och inte är rädd för att utföra det lilla extra och ta dig an nya uppgifter.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Onsite-tekniker, support, IT, tekniker, installation, IT-tekniker, datorinstallation, windows, atea, pc, stationär, bärbar, stockholm, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Liström
martina.listrom@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4705299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.