Junior Office Manager med intresse för ekonomi

Reciva AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reciva AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-27

Om tjänsten
Är du en driven och lösningsorienterad person med intresse för ekonomi? Har du erfarenhet av administration sedan tidigare och tycker om att ta egna initiativ? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker en junior person som gillar ordning och reda samt har ett sinne för siffror och administration. Här har du möjlighet att utveckla och påverka ditt arbete samtidigt som du får arbeta med unga drivna kollegor. Som Office manager hos Reciva kommer du arbeta med allt från inköp av kontorsmaterial till ekonomi och löner.

Om företaget
Reciva är Sveriges snabbast växande låne- och försäkringsförmedlare och har på drygt två år expanderat från uppstart av 5 personer till att bli 140 st engagerande och drivna kollegor med kontor i både Stockholm och Göteborg.

Att vara låne- och försäkringsförmedlare innebär att vi själva inte lånar ut pengar, utan att vi agerar hjälpande hand till de kunder som vill hitta det bästa låneerbjudandet på marknaden. Vi har idag hjälpt 100.000 svenskar att se över sina lånevillkor.

Dina arbetsuppgifter
Det här är ett arbete för dig som gillar när den ena dagen inte är den andra lik.
Du kommer att arbeta med arbetsuppgifter som bland annat innebär att:
• Samordna och koordinera inköp samt skapa processer och planera för inköp framöver
• Ansvara för uppföljning och budgetering för olika avdelningar
• Ansvara för lönehantering och utbetalning av löner löpande
• Hantera och betala fakturor, kvitton och enklare bokföring
• Utvärdera funktionaliteten av det nya kontoret samt sammanställa framtida behov
• Utveckla processer rörande kontoret (exempelvis bokning av konferensrum och hantering av lokalernas larm) och kommunicera dessa på ett tydligt sätt till personalen
• Planera och koordinera företagsevent, så som gemensamma fester och tillställningar
• Vara ytterst ansvarig för kontorsmiljön och se till att det alltid är trevligt och trivsamt
• Ha kontakt och ansvara för kravställning gentemot externa samarbetspartners, exempelvis städbolag, fastighetsskötare mm.
• Sköta post och budhantering

Kvalifikationer
Vi söker dig som är i början av din karriär, är pålitlig, noggrann och prestigelös. Du ser möjligheter i att utveckla befintliga rutiner och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är ordningsam, strukturerad samt är planerad i ditt arbete. Du är dessutom en ?doer? som ser vad som behöver göras och får det gjort. Självständigt arbete är något du är van vid men du trivs ännu bättre med att arbeta tillsammans med kollegor och i team. Du är en positiv serviceinriktad person som sprider glädje på arbetsplatsen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av service och ekonomi sedan tidigare. Men framförallt har du ett stort driv och engagemang i ditt arbete.

Du ska även ha slutfört 3 årigt gymnasium och ha goda kunskaper i tal och skrift. Goda datorkunskaper, främst inom Excel, är ett krav.

Övrig information
Är du den vi söker? Ansök redan idag, skicka din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering-sthlm@reciva.se. Intervjuer kommer att ske löpande.

Vi ser fram emot att få lära känna dig!

Varaktighet, arbetstid
80% - med möjlighet till utökad arbetstid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01

Företag
Reciva AB

Adress
Reciva AB
Norrlandsgatan 14
11144 Stockholm

Kontorsadress
Mästersamuelsgatan 10

Jobbnummer
3138522

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reciva AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reciva AB: