Junior It-tekniker till servicedesk/helpdesk med intresse för go
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet.
Publiceringsdatum2014-07-30FöretagetFöretaget tillhandahåller produkter och tjänster som ökar människors vardagssäkerhet och trygghet. Exempel är nyckelreturservice, spärrtjänst av förlorade kort, mobil och ID-handlingar, stöldmärkning och larm. Företaget tillhör en internationell företagsgrupp inom vardagliga säkerhettjänster som i nuläget återfinns i Norden och Östeuropa. Idag har de över 1 miljoner användare och fortsätter att växa.
IT-avdelningen stödjer verksamheten i Sverige, Finland och Norge. Du kommer arbeta på kontoret i Stockholm och ingå i ett team med mycket kunniga kollegor inom IT. Här är företaget där du ges chansen att utvecklas i ett mycket kompetent IT-team - du har drivet, energin och viljan att ge allt!
Som It-tekniker arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Vid tyngre ärenden vidarekopplar du till någon av dina seniora kollegor.
Dina arbetsuppgifterSom It-tekniker arbetar du i företagets servicedesk/helpdesk och stödjer medarbetare i olika IT-frågor. Du löser incidenter och beställningar som rapporteras till ärendehanteringssystemet. Det kan exempelvis vara användarsupport, applikationsförfrågningar eller datautrustning. Vid tyngre ärenden vidarekopplar du till någon av dina seniora kollegor.
Kvalifikationer• Yrkesutbildning inom Data/It. Gymnasiekompetens alternativt yrkeshögskola
• Erfarenhet av någon typ av IT-support
• Erfarenhet av support av Windowsklienter (Windows 7)
• Användarhantering i Active directory (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperDå personligt engagemang, glädje och positiv vilja värderas högt på företaget ser vi att du är en person som ser lösningar och inte problem. Du är en "doer", du brinner för att hjälpa andra och har ett genuint intresse för teknik. Din personlighet och positivt bemötande är minst lika viktigt som din kompetens inom IT.
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, Måndag-Fredag 08:00-17:00
Plats: Stockholm
Lön: Kontakt: Bravura, 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningMer info på extern webbplats , tillsvidare
ErsättningMer info på extern webbplats
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Vannfält-Restorp
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 1948901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.