Junior inköpare
Nynäshamns kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn,
Stockholm eller i
hela Sverige Nynäshamns kommun ska under 2024 bygga upp en centralt placerad inköpsverksamhet. Är du en driven och erfaren inköpare och vill vara en del i vårt viktiga arbete? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Inköp- och Upphandling.
Publiceringsdatum2024-06-05Dina arbetsuppgifterArbetet kommer initialt innebära att tillsammans med chef fastställa arbetsformer, processer och säkerställa ett tryggt övertagande av upphandlingsverksamhet från den tidigare gemensamma verksamheten.
Som junior inköpare arbetar du brett i hela inköpsprocessen. Du arbetar med att genomföra undersökningar/marknadsanalyser, administrativa arbetsuppgifter (diarieföring, registervård i olika system), avrop, direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar upphandlingar samt med olika analyser.
Tjänsten som inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner.
Om arbetsplatsen
Haninge och Nynäshamns kommun har sedan 2012 haft en gemensam upphandlingsnämnd. Ett arbete med att avveckla den gemensamma upphandlingsnämnden är uppstartat och skall färdigställas under 2024. Detta innebär att upphandlingsverksamheten till största del kommer ske i egen organisation med successivt övertagande under året.
Enheten Inköp- och Upphandling tillhör Ekonomiavdelningen vid Kommunstyrelseförvaltningen och kommer att bestå av fyra personer. Du kommer rapportera till Inköps- och Upphandlingschef och din placering är på kontoret i Nynäshamn med möjlighet att arbeta på distans.
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• relevant akademisk eller YH-utbildning inom inköp och upphandling, juridik eller ekonomi
• erfarenhet och kunskap inom upphandlingslagstiftningen genom anställning eller praktik
• mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl tal som skrift
• goda kunskaper i office-paketet
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
Personliga egenskaper vi letar efter:
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning.
Det här erbjuder vi dig
• Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.
• Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team - vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.
• Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter.
• Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.
• Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning.
• Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2024/0191/023
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233),
https://www.nynashamn.se/ Kontakt Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter
Facklig företrädare
08-520 680 00 Jobbnummer 8730905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.