Junior helpdesk / Supporttekniker till QoS
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior helpdesk / Supporttekniker till QoS" (publicerad 2019-01-31) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2018-11-05FöretagetQoS (Quality of Service) grundades i Stockholm 2005 och har lång och väldokumenterad erfarenhet av både Mac och PC samt av att få dessa att fungera tillsammans. Vi lever mitt i dagens IT-verklighet med krav på integration av en stor mängd olika tjänster och produkter som hela tiden förändras. QoS målsättning är att ständigt utveckla och leverera kostnadseffektiva IT-tjänster som ger dig som kund förutsättningar för att arbeta smartare, och göra bättre affärer. QoS skapar IT-lösningar som är flexibla, tillförlitliga och lättillgängliga så att du kan göra det du är allra bäst på - ditt jobb!
Vid kontakt med QoS helpdesk kan du vara säker på att snabbt komma fram, och att snabbt få hjälp. De duktiga teknikerna på Fjärrstödet kan normalt hitta snabba lösningar på ditt problem, som inte behöver lämnas vidare. Personalomsättningen är låg vilket med tiden skapar en nära relation mellan kunder och tekniker och ger en ännu bättre support. Genom Helpdesk erbjuds en proaktiv och automatiserad IT-drift med övervakning. PC eller Mac spelar ingen roll, QoS tar sig an båda systemen lika bra.
Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker på QoS arbetar du med tekniska ärenden för företagskunder stora som små. Supporten sker via telefonsamtal där du som supporttekniker fjärrstyr kundens dator för att lösa problemet som uppstått. Arbetsuppgifterna innefattar först och främst användarsupport där bland installation, felsökningar, konfigurering av nya program och server-administration. Du ansvarar inte för att bygga servrar från scratch men kommer att underhålla och administrera dem. Du hanterar såväl snabba som mer omfattande ärenden och tidsåtgången kan således variera. Ibland kan det förekomma ett mer djupgående felsökningsarbetet men huvudsyftet är alltid att åtgärda problemet och leverera kvalitativ service. Du ingår i ett team med kollegor som stöttar varandra i det dagliga arbetet och driver varandras personliga utveckling framåt.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk bakgrund.
• Erfarenheter från att ha arbetat med Windows och Mac.
• Kunskaper inom Officepaketet, nätverk & brandväggar.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av telefonsupport/helpdesk.
Vi söker en person som brinner för att hjälpa andra människor. Du skall ha ett gediget intresse för data/IT och ser fram emot att utvecklas inom detta område. Vi tror att du har en mycket god känsla för service och är kommunikativ. Därtill tar du mycket eget ansvar och initiativ med förmågan att hålla struktur, flexibilitet, noggrannhet i ditt arbete. En annan viktig egenskap är förmågan att kunna lösa problem. Stor vikt läggs vid din personlighet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: junior helpdesk, helpdesk, supporttekniker, first line support, 1st line, support, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHannah Larsson
hannah.larsson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4440260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.