Junior business controller
Arena Personal Sverige AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-10-28Dina arbetsuppgifterSom controller ansvarar du för bolagets processer avseende budget, prognos och rapportering. Du säkerställer att företagets mål och prioriteringar fångas upp i controllerarbetet samt ansvara för att ledningen löpande får relevant ekonomiskt information för att kunna leda verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Göra verksamhetsuppföljning och analys samt ge stöd till enheter och chefer.
• Identifiera förbättringspotentialer i verksamheten utifrån ekonomisk uppföljning.
• Överblicka konsekvenser och effekter av olika ekonomiska beslut för verksamheten
• Ta fram KPI:er för uppföljning av verksamheten
• Identifiera utbildningsbehov internt och tillgodose detta.
• Rapportera samt sammanställa underlag till moderbolag, ledning, styrelse och avdelningar inom företaget. Även extern rapportering till tex SCB och MSCI
• Sammanställa och säkerställa information till årsredovisningen
• Delta i och driva större och mindre projekt samt att delta i den årliga marknadsvärderingen.
Uppdraget startar omgående och beräknas pågå till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Du kommer vara anställd som konsult på Arena Personal, men jobbar ute hos kund.
Vi söker dig som
För att söka rollen har du ekonomisk utbildning och erfarenhet av likartat arbete. Gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser även att du har:
• Erfarenhet av redovisning och resultatanalys samt vana att arbeta i projektform
• Kunskap om nyckeltal och processer inom fastighetsbranschen
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
• Stort intresse för och kunskaper inom IT-baserade BI-system
Som person är du strukturerad och självgående. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du strukturerar ditt angreppssätt och tar ansvar för din uppgift. Du trivs med att ta initiativ och sätta igång aktiviteter, liksom att uppnå resultat. För att lyckas i rollen behöver du vara ekonomiskt medveten och förstå affärsmässiga principer. Du behöver även vara duktig på att bryta ned och lösa problem och komplexa frågor. Eftersom du har mycket kontakt med chefer och kollegor behöver du arbeta bra tillsammans med andra.
För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för balansen mellan ekonomisk-, ekologisk- och socialhållbarhet.
Om Arena Personal
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och för oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
• Marknadsmässig lön
• Personlig och stöttande konsultchef
• Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArena Personal Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916),
https://arenapersonal.com/ Arbetsplats Arena personal
Kontakt Walid Ahmed
walid.ahmed@arenapersonal.com Jobbnummer 7121521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.