Junior administratör sökes till vår kund i Västerås!

Sway Sourcing Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Västerås, Eskilstuna, Strängnäs, Fagersta, Sigtuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-24

Arbetsuppgifter
Vi söker en orderadministratör till vår kund i Västerås. Om du är intresserad av att kommunicera med kunder och ta ansvar för deras beställningar och inköp, kan denna position vara rätt för dig! Som orderadministratör kommer du att ta emot och behandla kundbeställningar samt hantera inköp och fakturering. Du kommer att ha regelbunden kontakt med kundens fabrik i Italien och andra leverantörer för att följa upp och övervaka inköp.

Kundservice

• Du är den primära kontaktpersonen för beställningar från kunder, både via telefon och e-post.
• Du ansvarar för att ta emot och dokumentera inkommande kundorder.
• Du kommunicerar både inom företaget och med externa parter angående eventuella förseningar eller förändringar som rör kundorder.
• Du hanterar och besvarar kundfrågor, och vidarebefordrar frågor till rätt person inom organisationen.

Inköp

• Ansvarar för att beställa både direkt och indirekt material och tjänster från fabriken samt andra leverantörer.
• Övervakar och följer upp inköp från fabriken och andra leverantörer.
• Underhåller regelbunden kommunikation med leverantörer och ger återkoppling vid eventuella kvalitetsproblem.

Övrig information
• Har ansvaret för att fakturera kunderna när leveransen är klar.
• Medverkar i att förbättra och uppdatera ordersystemet och befintliga processer och rutiner.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning.
• Tidigare yrkeserfarenhet, helst inom service och/eller administration.
• Du har goda kunskaper inom datorer och system.
• Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Du är bra på att samarbeta med andra och har samtidigt förmågan att arbeta självständigt och prioritera uppgifter.
• Du är välorganiserad och har en problemlösande inställning med fokus på kundnöjdhet.

Meriterande

• Du har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, orderregistrering samt inköp.
• Du har tidigare arbetat med SAP.
• Det är ett plus om du har en eftergymnasial utbildning.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-02-18
Slutdatum: 2025-02-28
Sista ansökningsdagen: 2024-02-06
Ort: Västerås
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "672".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517), https://swaysourcing.com/

Arbetsplats
Sway Sourcing

Kontakt
Isabel Tataje
isabel@swaysourcing.com
+46 79 006 27 11

Jobbnummer
8417782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sway Sourcing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB: