Jämställdhetsmyndigheten söker digital strateg
Jämställdhetsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.
Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken.
Publiceringsdatum2021-12-22Dina arbetsuppgifterDen digitala kommunikationen ska utveckla våra verksamheter och ta oss mot våra mål. Vi är i en fas där vi ska utveckla vårt innehåll, kanaler och analys, men också etablera effektiva verktyg för vår kommunikationsproduktion. En annan del är att vi ska skapa processer för både utveckling och förvaltning av innehåll och funktioner i våra digitala kanaler. I vår digitala kommunikation är webbarna och utbildningsplattform vårt nav för den interna och externa kommunikation och där vi sprider kunskap genom press, social media, webbinarier och andra digitala kanaler.
I rollen som digital strateg har du tre ben.
Det första är digitala kanaler. Du har ett taktiskt ansvar för hur vårt arbete med digitala kanaler är sammanhängande. Du sätter mål i samverkan med övriga på avdelningen och arbetar med analys av kommunikationsinsatserna i kanalerna. Du har god förståelse av kommunikation och innehållets betydelse för att uppnå målen. Du står för kunskap och expertis inom senaste trender, metoder och verktyg. Vår webb har en webbansvarig som leder innehållsarbetet för webben. Vi jobbar mot gemensamma mål och du kan även bidra i innehållsarbetet för att nå resultat.
Det andra benet är digital utvecklingsledare. Det innebär att du identifiera behov och relevanta lösningar och sedan leda de projekten från idé till levererad lösning. Men det kan också vara funktionell utveckling av befintliga plattformar. Här är du en van beställare från leverantörer och har en god förmåga att samarbeta med andra.
Det tredje benet är förvaltningsledare. I det ansvarar du för att sätta upp processer för behovsinhämtning, löpande förändringshantering och vidareutveckling samt genomföra dessa. Du har en mycket god förståelse för GDPR, informationssäkerhet och tillgänglighetskrav på digitala kanalerna. Du bidrar även till utvecklingen av myndighetens övergripande digitalisering och digitala arbetssätt
Kvalifikationer• Utbildning i kommunikation på universitet/högskola eller annan relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet av ansvar för digital kommunikationskanal
• Erfarenhet av att ansvara för utveckling och förvaltning av webbar och andra digitala plattformar.
• Mycket god erfarenhet av dataanalytiskt angreppssätt
• Kunskap om digital tillgänglighet
• Kunskap om GDPR och informationssäkerhet
• Mycket goda kunskaper i svenska, klarspråk och tillgänglig kommunikation
Vi ser det som meriterande om du har
• Erfarenhet av att arbeta med digitala kampanjer
• Erfarenhet av kommunikation inom jämställdhetsområdet
• God kunskap om, och erfarenhet att arbeta med intranät
• God kunskap om e-learning/lärplattformar
• Erfarenhet av tjänstdesign
• Erfarenhet av offentlig sektor
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du är öppen för att fånga in behov, men även tydligt kommunicera egna förutsättningar, det omsätter du i ett resultatinriktat arbete där du kan anpassa ambition efter resurser.
Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. På grund av Covid-19-pandemin arbetar vi för tillfället digitalt i stor utsträckning. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Fredrik Gladh, avdelningschef 031-392 90 62. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Jonathan Jacobsson, HR-generalist, 031-392 90 70. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Jennifer Bolin 031-392 90 21 och för ST Robert Kristiansen 031-392 90 83.
Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
Välkommen med din ansökan senast 16 januari 2022. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningJämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJämställdhetsmyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693),
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss Jobbnummer 6205346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.