IT-tekniker till Servicedesken

Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen i Örnsköldsvik

På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.



Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass.

Det krävs svenskt medborgarskap för att få anställning på en säkerhetsklassad befattning.

Publiceringsdatum
2019-12-13

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ge bästa möjliga service och har kunden i fokus. Vi erbjuder dig ett arbete i en grupp med hög kompetens.

Ditt arbete går ut på att dagligen ta emot supportärenden som kommer in och prioritera dem. Finns möjlighet för dig att agera på ett ärende så gör du det, övriga ärenden hänvisar du vidare till dina kollegor. De ärenden som kommer in hanterar du i vårt ärendehanteringssystem Easit.

Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt. Kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö. Till hjälp finns tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsverktyg, m.m.

Oavsett ärende bemöter du kunden med högsta kvalité och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren. Dina arbetsuppgifter kommer att ge dig möjligheter att lära dig nya saker likväl som att jobba med regelbundet återkommande uppgifter.

Arbetet sker i en intensiv miljö där man löser tekniskt komplicerade problem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som i grunden har en utbildning från IT-gymnasium alternativt avslutat en teknisk KY-utbildning.

Du har goda tekniska kunskaper och det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från att sitta i en Servicedesk, första linje, andra linje eller arbete med IT-support.

Du är analytisk, lösningsorienterad, och pedagogisk. Du har en nyfikenhet och motivation till att kontinuerligt vidareutveckla dina tekniska kunskaper. Du har grundläggande kunskaper inom Windows 7/8 och 10, MS Office samt Active Directory och TCP/IP.

Du talar, läser och skriver svenska och engelska obehindrat.

Du motiveras av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna/kunderna. Du som person är social, hjälpsam och strukturerad. Du är konsultmässig i ditt sätt och har en positiv grundinställning samt att du är bekväm i rollen med att träffa nya människor. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 28 februari eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast timlön/månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örnsköldsviks kommun, Konsult och serviceförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/479".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örnsköldsviks kommun (org.nr 212000-2445)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Örnsköldsviks kommun, Konsult och serviceförvaltningen

Jobbnummer
5000646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen: