IT-tekniker till Regionservice Servicecenter

Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
2017-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till Regionservice Servicecenter" (publicerad 2024-01-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Område Kundtjänst består av ca 70 medarbetare inom avdelningarna Servicecenter, telefonväxel samt förvaltning telefoni. Servicecenter är Region Örebro läns interna servicecenter som servar samtliga medarbetare. I servicecenter tar man emot felanmälningar, beställningar och ger support inom bland annat IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport.

Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln och förvaltning av telefoni ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.


Publiceringsdatum
2017-09-11

Dina arbetsuppgifter
Teamet IT och telefoni, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.

När våra kunder ringer tar en första linje emot samtalet och hjälper till med en begränsad mängd frågor och slussar övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.


Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet som It-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7 och 10, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2010.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du trivas med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-25
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2017:85
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christiansen, Martin 019-6026090

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3690140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: