IT-tekniker med inriktning telefoni

Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Ett Servicecenter för Regionens interna användare håller på att byggas upp. Målet är att samla support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation. Servicecenter ska ge kunderna en tydlig och enkel väg in till Regionservice.

Servicecenter tillhör organisatoriskt område Kundtjänst och kommer vara i drift under oktober 2016. Som medarbetare i den andra linjen kommer du att ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter.

Publiceringsdatum
2016-08-22

Dina arbetsuppgifter
Under 2016 bildas grupperingen för IT och telefoni som då utgör en andra linjes support i Servicecentret. Arbetet innebär i första hand att hantera felanmälningar, beställningar och frågor gällande telefoni från alla verksamheter inom Region Örebro län. Support sker via telefon och ärendesystemet men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare på Servicecentret.

Som medarbetare i grupperingen för IT och telefoni alternerar man enligt ett schema mellan att ta emot samtal i telefon, ta emot besökare och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet som IT-tekniker/telefonisupport eller motsvarande. Det är meriterande med goda kunskaper inom telefoniområdet som t.ex. mobila enheter, DECT och televäxelsystem samt inom IT-området som t.ex. Windows 7, MS Office och nätverk.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-05
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2016:59
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christiansen, Martin, Gruppchef 019-6026090

Facklig kontakt
Eriksson-Söderlund, Malin, Vision 019-6022755
Westerlund, Tom, SACO 019-6026423

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3006547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: